camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Helgen

Kategori: Allmänt

I helgen har jag varit med jessica hos farfar och Ingrid i Enskede. Vår faster Julia och hennes sambo Nisse bodde där då också medan dom håller på och flyttar till en ny lägenhet. Det var riktigt trevligt faktiskt :) Jess tog med en bok som hon lånade på biblioteket hemma åt mig. Jag läste klart den på en gång så hon tog med den hem igen. Det var fjärde delen av en serie jag läser. Nu vill jag läsa 5e och sista. Ska låna den när jag kommer hem. Fett spännande!

På lördagen åkte vi till vår farbror Jakob och hans sambo Michelle på vår kusin Dantes 1års kalas. gulligare unge får man leta efter. Börjar starkt längta efter egna barn! Ja, jag vet att det är tidigt, så jag får nog allt vänta lite. Kanske skulle haft en pojkvän först också. Det kan ju vara en fördel ^^

I söndags handlade vi lite julklappar och annat roligt till oss själva. Jag köpte en ny väska och en ny jacka. Köpte även ett par leggins, ett linne och en kavaj. Jag är mycket nöjd med mina inköp! :)

Innan vi åkte på Dantes kalas i lördags var vi till Mormor och Bengt i Mörby. Mormor är sjuk och vi vet inte hur långt hon har kvar. Det känns riktigt jobbigt. Vi måste nog ha den bästa mormor som går att få. Mamma är med henne på sjukhuset nu. Hon är sig själv, vilket är helt underbart. Enda skillnaden är att hon ser så liten och ynklig ut, och hon är inte alls lika stark och pigg som hon alltid har varit. Jag förstår livets kretslopp, att man inte kan leva hur länge som helst, men det är fortfarande inte rättvist. Hon borde kunna leva en massa år till! Vill att mina framtida barn ska lära känna och älska henne lika mycket som jag gör.

Mormor har verkligen varit en klippa under vår uppväxt. Sjungit en massa sånger, berättat sagor och lekt med oss. Dragit oss i skrindan, lärt oss spela golf, kortspel och boule. Hon har funnits där för oss och verkligen varit den bästa mormorn. Nu tänker hon lämna oss, och vi får bara hoppas att hon kommer till ett bättre ställe än detta, där hon kommer vara lika älskad och behövd som här <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: