camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

JUL!

Kategori: Allmänt

Snart är det julafton. för snart. jag vet inte om jag riktigt känner av den. jag har köpt julklappar och så, och vet hur jag ska fira jul. Julpyntet här hemma är uppe och det är galet mycket snö ute. ändå så får jag inte riktigt känslan. men det brukar väl aldrig riktigt vara så antar jag, att det känns verkligt. allt är över så fort ändå. det är värst när man fyller år. man går och längtar så länge, iaf brukade man göra det, och sen när den väl kommer är den över på ett kick. man brukade verkligen räkna dagarna till sin födelsedag. man skulle få presenter, bli äldre och helda dagen skulle handla om än själv. man fick en massa gratulationer och mådde galet bra. nu är det som en helt vanlig dag. liksom alla andra högtider känns som helt vanliga dagar. rätt tråkigt faktiskt. men ja, det blir ju vad man gör det till :)
Har iaf lagt ner flera tusen på julklappar åt min familj i år, så jag hoppas dom blir glada :) ny telefon får vänta. utlandsresa också. har ändå inte tid att åka någonstans. det är mycket roligare att köpa saker åt andra än sig själv. jag får någon konstig inre glädje av att glädja andra. jag hoppas att det är något positivt (;

har läst ut alla 7 camilla läckberg böcker, så nu har jag börjat med de 7 mari ljungstedt böckerna. ska börja på den tredje. har även läst 4 andra böcker emellan. känner mig som värsta bokläsaren. men det är kul faktiskt :) och det är nåt att göra på alla tågresor och liknande. dessutom håller man hjärnan igång och bevisar för sig själv att man faktiskt visst fortfarande kan läsa (;

har slagit in lite julklappar idag och betalat fakturor. ryser vid tanken av de där fakturerna och mina tomma konton ^^ men de blir nog bra i slutändan :)

längtar galet mycket till jag är klar med lumpen. känns som att mitt liv inte börjar förran då. filip försöker övertala mig om att lumpen är en stor grej, och jag vet att han har rätt. jag vet att det är en stor upplevelse, man får en massa nya erfarenheter och lär känna nya människor. man lär känna dom bra dessutom. får säkert vänner för livet. och jag trivs väl med det. men jag längtar ändå till jag kan flytta till en ny stad, skaffa mig ett jobb, plugga lite. få en lägenhet och få koll på mina grejer som känns ihoppackade i kartonger. vill även kunna göra saker som jag inte har tid med nu. speciellt kunna träffa mina vänner mer. jag vill även ut och resa ett tag. se världen. mest av allt vill jag ligga på en strand någonstans, bli brun och helt totalt utvilad :) jag vet att den tiden kommer. bara att hänga ut och vänta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: