camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Vakten

Kategori: Allmänt

Ja då sitter man i vakten igen. Är sjuk dessutom. roligt värre, eller? (; tror det är förkylning från förra veckan då vi gjorde bågen. Var ute i Stockholms skärgård och härjade. Ruskigt kallt var det verkligen. Har ont i halsen, huvudet och har en galen hosta. så de skulle inte förvåna mig om de är därifrån. men de är bara att le och vara glad! ^^

lördag vecka 8, alltså 26e feb, har vi besöksdag här på regementet. Dom säger att vi får ta hit hur många vi vill, så jag hoppas många vill komma :) min faster Ansa fyller år den dagen så förhoppningsvis kommer hela släkten, och så fikar vi någonstans efteråt. det skulle bara vara i 3 timmar eller så, helt lagom. ska bli kul att få sätta på syskonen min utrustning (;

jag har lagt ner galet mycket pengar på julklappar i år. men så får de vara! är det julglädje så är det :)
man måste bra älska julen. vi gör alltid lika dant. först har vi lilla julafton hemma hos vår faster ansa. i år blir det 19e dec. då träffar vi hela pappas sida av släkten och byter julklappar, fikar och umgås. sedan firar vi julafton hemma hos mamma med bara familjen. äter lunch och kollar på kalle anka. man måste kolla på kalle anka! det är för mycket klassiker för att man inte ska det :) sedan åker vi hem till farfar och Ingrid på annandagen. Då samlas också pappas sida av släkten, men då kommer vissa som inte brukar komma till ansa. t ex farfars syster och hennes barn och barnbarn :) då brukar vi även ha julspel och ansa brukar läsa en blodfylld äcklig tomtesaga :p alltid lika härligt! :p farfar brukar ha tävlingar också, tex gissa antalet av ett visst föremål i en burk :)

önskar dock att vi även träffade mammas sida på julen. de brukar vi aldrig göra. vet inte riktigt varför. trodde först att jag skulle få sitta i vakten på julafton, men fick veta igår att det står fel på schemat. skönt! fast tyvärr måste jag hjälpa till med alla matförberedelser och så hemma då :p missar det roliga som att klä granen. julpynta brukar bara vara drygt, mamma har typ en miljon tomtar som hon vill ska sättas ut överallt. helt galet överdrivet, hehe :)

jag måste dock sitta i vakten på nyår. men de är nog lika bra, brukar inte vara så speciellt i alla fall. förutom extra galen fylla vilket jag mycket gärna slipper :) jag har bestämt mig för att försöka vara nykter i 100 dagar. skulle vara underbart om jag klarade det! har inte kommit så långt än. är på typ dag 11 eller så, men ändå :) har även tänkt försöka att bara äta godis som jag blir bjuden på, inte köpa något eget. det har jag också klarat än så länge. men det är kanske inte så konstigt, så mycket godis som jag blev bjuden på överallt i helgen :p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: