camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

woho

Kategori: Allmänt

ja nu har julen varit och nyår är på väg. det blev en bättre jul än vad jag väntade mig. var hos dennis i uppsala några dagar innan vi åkte hem på annandags kvällen. dagen innan julafton var vi ute i uppsala och shoppade på stan. jag fick lön samma dag och tyckte därför att det var okej att handla för 3500kr ^^ senare hälsade vi på mormor på hemmet. hon sov mest och det var jobbig stämning där. alla grät nästan hela tiden. dagen efter var hon iaf piggare, så då åkte vi alla till moster kina, åt lunch, spela något spel och kollade på kalle anka. vi blev rätt många och det var riktigt trevligt faktiskt.
vi åt middag med dennis i uppsala. han var sjuk så han hade stannat där medan vi var hos kina. sedan tog jag med mig mina syrror och drog hem till filip. han bjöd på öl och efter några timmar kunde jag knappt stå upp, såklart. så bra gick det med mina 100 nyktra dagar. filip övertalade mig att man har fripass på julafton ^^
på juldagen skulle jag och jessica ut i uppsala. jag hörde av mig till danny som skulle ut i enköping så då tog vi oss dit istället :) eftersom jag typ bor där och aldrig har varit på joar blå så kändes det rätt. vi missade dock sista bussen hem, eftersom jag hade för kul och sade att jag skulle lösa det :p så vi åkte till danny i grillby och sov istället. sen gick det ingen buss därifrån så joel fick komma och köra oss till närmsta busshållsplats så vi kunde ta oss till uppsala. när vi väl kommit till uppsala gjorde vi och klara igen och åkte till farfar i enskede. var galet trevligt, som vanligt :)
dagen efter åkte jag, maiken, felix, tobbe och jonas till kungsberget. jag provade bräda, vilket var obeskrivligt svårt i början. ramlade hela tiden :p men sen gick de jättebra och jag ramlade inte alls på slutet! eftersom det var så kul så fick jag snowboard boots i julklapp av mamma och dennis :)
jag har bestämt mig för att ha roligt denna vinter, istället för att gömma mig inne som jag brukar göra. så jag fick även ett underställ och ett par skridskor i julklapp :) fick en pulka av min lillebror också. så nu ska det ut och levas! :)
sara flyttar snart till australien. jag ska åka dit 24e juni och hälsa på henne en månad. ska bli fett mys :)
jag har funderat över mina nyårslöften. jag brukar alltid ha något men har aldrig hållit det vad jag kan komma ihåg. så detta år ska jag ha flera stycken, och jag ska hålla allihop! :) får se hur de går, men man kan ju alltid försöka, hehe :)
sitter i vakten nu över nyår, men de gör mig inte så mycket. köpte alkoholfria drycker och pynt till lokalen idag, så de blir nice :)
på måndag får jag åka hem. då ska jag tvinga ut maiken och åka lite skridskor! sen på torsdag åker jag tillbaka hit. tänkte försöka hinna med att sola, gymma och träffa sara innan dess. åka lite pulka också helst (;
som jag sa förut känns det inte som att jag har något riktigt hem, och jag kom på idag att ockelbo nog inte kommer vara mitt hem på länge igen. eftersom jag åker till australien en månad efter jag muckat och sen tänkt plugga i uppsala eller sthlm. får se vart tiden tar mig :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: