camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

detox dag 2

Kategori: Allmänt

denna dag har varit rätt lik gårdagen ^^ har varit till ockelbo för att hämta grejer i butiken. skrev även på protokollet från socialnämnden och gjorde ett snabbt jobb på ica. hade hoppats på att hitta en tvbänk i butiken, men den har tydligen syrran hemma hos sig. hittade iaf en kartong med brödrost, vattenkokare, toastmaskin och lite andra grejer. kan dock inte hitta mina kastruller eller taklampor. funderar på om det kan vara så att robert har dom. mycket möjligt faktiskt. har nästan packat klart nu iaf. har lyckats lämnat kvar lite mer kläder. skor är svårare att lämna kvar. har lyckats lämna ca 10 par men har fortfarande ca 14 par med mig. det är illa. verkligen illa :p är slut på shoppandet nu. får leva med det jag har tills jag fyller 40 eller nåt!
matvis så har denna dag varit i stort sett precis lika dan som igår. åt lite naturell yoghurt och drack en kopp te till fruksot/lunch. till middag åt jag det som var kvar av kycklingwoken från igår. nu har jag druckit en till kopp te och tryckt i mig lite mer av vindruvorna. blir väl lite jordgubbar när jag går och lägger mig också antar jag ^^
imorrn är det midsommar. då blir det att vara här hemma i lingbo med familjen. sen till vittersjö på fest. behöver verkligen träffa folk. börjar bli galen av att bara vara här hemma :p sen på söndag åker jag iaf med tobbe och dennis till uppsala. på måndag ska jag kolla på lägenheten och skriva kontrakt, sen på tisdag göra ett snabbt jobb åt daymaker. maiken jessica och felix kommer hem ikväll. de handlade alkohol åt mig för typ 2500kr. inte illa :p jag och wittboldt bokade även vår resa idag. så den är betald och klar. blev 3000kr för hela resan förutom hemresan sen från danmark. får hoppas jag har pengar kvar sen åt den, men de är framtida migs problem (; ska iaf bli askul! det går bra nu :)
har iaf bestämt att lämna projektorn hemma hos mamma och ta hennes tv istället. så slipper jag göra onödiga hål i lägenheten. tror de blir bra. gör det så enkelt som möjligt för mig ^^ fyra trappor och ingen hiss, gratis kondis som de säger. blir nog bra!
lite lustigt hur man kan må så uselt ena dagen och så bra nästa. man får helt enkelt lita på att turen vänder när det känns som värst :)

Kommentarer

  • Jörgen "Jorgas" Olsson säger:

    Flyttade själv till Uppsala från Ockelbo för att gå Gymnasiet, linjen jag ville gå fanns inte i Gävle, sen blev jag kvar och vägrar flytta tillbaka.



    Det är bostadsbrist i Uppsala så man måste vara ute i god tid för att hitta något, men det verkar du ha varit, är värre för dem som börjar leta bostad inför hösten nu eller ännu senare... men konstigt nog brukar boendet lösa sig för de flesta Studenter när terminen väl börjat... en del bor på Camping första månaden... men man får nästan ta vad som erbjuds och sedan försöka hitta något bättre om det är ett dåligt boende... så håll hårt i rummet även om det råkar vara ett ruckel...det kanske dyker upp nåt bättre senare, eller så är det bra från början... Är ganska nära stan i alla fall.

    2011-06-24 | 20:40:10
    Bloggadress: http://jorgas.bloggsida.se
  • cami säger:

    aha ja jag förstår att det är många som försöker få tag i bostad. jag har iaf min bror och styvpappa där som jag kan bo hos så länge. vet inte om jag har stått i kö tillräckligt länge men iaf över 500 dagar nu. hoppas hoppas :)

    2011-06-27 | 22:09:50
    Bloggadress: http://camifrankie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: