camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

detox

Kategori: Allmänt

jag tänkte prova att köra en detox några dagar. iaf se hur länge jag klarar, jag som älskar mat :p jag börjar idag. enligt en hemsida är det okej att äta havregrynsgröt så de är nice. tar det nu innan jag åker på socialnämnden, så passar jag på att handla på ica i ockelbo på vägen hem sedan. blir mycket grönsaker. tur att man gillar grönsaker ^^ sen blir det att packa! jag har fått studentboende i uppsala från 2a juli. 19kvm på kantorsgatan. egen toa och egen dusch. känns asbra! hade letat överallt, mailat alla. tappade hoppet totalt i måndags. men så ringde en tjej igår och erbjöd mig sitt rum i studentkorridor. riktigt awesome! började med att gå igenom mina kläder igår. jag har verkligen kläder så det räcker och blir över för hela freekin' afrika. helt galet verkligen. har nästan gått igenom allt. kvar har jag nu 2 fulla garderober med de som jag ska lämna kvar här, och typ 17 kassar med det jag vill ha med mig. har inte ens gått igenom allt än. måste nog gå igenom mina kassar igen. ska jag ha med mig allt så får jag endast ha garderober i hela rummet :p har iaf räknat ut att jag får plats med min soffa, tvbänken, soffbordet, vitrinskåpet, en 120 säng och en byrå. tar kanske med mig lite badrumsmöbler också, beroende på hur mycket plats det finns. ska kolla och skriva kontrakt nu på måndag.
dennis kommer hit på fredag så ska hela familjen spendera midsommar här hos mamma i lingbo. sen åker jag och tobbe med honom hem till uppsala på söndag. sen åker vi tillbaka för att vara här på sommarmarknaden nästa fredag. sen åker jag hem med honom igen efter helgen för att flytta in i lägenheten :) 4e åker jag dock och tågluffar i europa med wittboldt så hinner bara flytta in 1 dag. sen är vi borta ca 20 dagar. sen kan jag packa upp på riktigt. ska ta med mig mitt wii, playstation, guitarr hero och så. kommer bli en galen spelnörd ^^ det är skönt att jag redan har allt jag behöver iaf, alla möbler, köksgrejer osv. så slipper man köpa :)
jag hoppas på att få tillbaka kontakten med anne nu när jag flyttar till uppsala. hon har ju bott där ganska länge nu :)
maiken, felix och jessica är i tyskland för att köpa alkohol. eller jag tror att de är i danmark nu. de skriver till mig lite då och då och ber mig kolla upp olika valutor :p de åkte igår morse. det var meningen att jag skulle följa med. men eftersom jag har galen tandvärk och var deprimerad över att inte hitta något hem i uppsala så bangade jag galet. har istället legat hemma och verkligen gjort ingenting. men det kan behövas ibland de med. har varit alldeles för stressad. dom stannar iaf i ullared på vägen hem och kommer hem imorrn kväll. sen är det midsommar. jag blir nykter på midsommar. tråkigt värre :p men jag går på penicillin och kör detox, så vad ska man göra? :p nu måste jag ge hundarna mat, stackarna som får ändra sin dygnsrytm helt efter mig :p
see ya (;

Kommentarer


Kommentera inlägget här: