camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

härlig dag hemma!

Kategori: Allmänt

det är kanske bra att inte vara hemma så ofta. man uppskattar det mer då när man väl är där. eller ja, här. igår åkte jag direkt från enköping till hanna norlings fest. där träffade jag en massa folk som jag inte ser så ofta, så jag hade askul. börje var och jobbade men vi fick nyckeln och öppnade upp till hans lägenhet och var där med. tyvärr gick hans bord sönder, men om jag förstått det rätt så fick han ersättning för det idag. de var patrik som slog i det lite hårt så att det blev ett hål. hans kompis slog också för att prova (eftersom bordet ändå redan var förstört) och fick till ett större hål. jag kom då in i gamet (fast jag egentligen inte ville och fick massa skuldkänslor) och provade jag med. det var lättare än jag trodde (jäkla ikeamöbler :p) och fick till tre stora hål. awesome. grymt kul faktiskt. fast mådde ändå dåligt över att de gick sönder. stackarn fick ju inte ens vara med på festen. men dom sa att han skulle få ersättning, och det har han väl nu få. tycker att vi skulle köpt bordet åt honom, och byggt ihop det. men ja, jag kan ju inte det. hoppas han inte mår alltför dåligt över det. iaf så hade vi jätteroligt! vi drog sedan vidare hem till patrik herou på ängen och hade efterfest där. därefter rörde sig jag och syrran hemåt runt 6 tiden. blev seeent :)
idag har också varit en bra dag! spelar ingen roll att jag bara får vara hemma en dag, de är ändå lätt värt. ska tillbaka till enköping om nån timme. men jag kör dennis bil till uppsala så behöver iaf inte tänka på några tågtider :) idag har vi iaf grillat och badat i poolen. det var lite väl varmt (39 grader) så efter ett tag gav vi upp och åkte till stranden i långholmen (eller vad det nu heter). ingen badade, förutom tobbe som gick tills han nådde midjan, och gav då upp. vi låg på bryggan ett tag istället. på vägen hem ville jag stanna för att springa över åkern. det är ju som sagt en av mina mysko drömmar. jag trodde dock inte att den var mysko, utan nåt som alla har tänkt på och vill göra. mina syskon gjorde klart för mig att det inte är sant. så vi stannade så att jag iaf kunde springa. och det gjorde jag. jag flög över åkern i bikini och tofflor, snurrade runt runt, och sedan lade jag mig ner. och sen sprang jag tillbaka. det var nästan lika bra som jag hade föreställt mig det ^^ tobbe, maiken och jessica kom nog fram till att det inte var så dumt ändå, så dom sprang dom med (; felix behövde inte eftersom han tydligen gjort det förr, hehe :)
när vi kom hem åt vi glass, hallon, jordgubbar, vindruvor och hemmagjord chokladsås. MUMS! :) vi spelade även ett brädspel, ticket to ride. nu håller de andra på att göra middag och jag ligger i källaren och skriver ^^ hörde precis min mobil plinga (: vi är iaf allihopa väldigt nöjda med dethär nya huset i lingbo. vi har pool, veranda, inglasad veranda, asnice kök, studsmatta, en riktigt bra gasolgrill och massa mer awesome stuff. känns toppen och fräscht. det förra vi hade var gigantiskt,jag visst. men det slår inte det här. kommer inte ens i närheten :) nu ska jag upp och hjälpa med maten. vi ska grilla kyckling :)
om 11 dagar är det muck! helt otroligt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: