camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Man ska ALDRIG byta

Kategori: Allmänt

ni vet hur man aldrig ska byta kö på ica? eller hur man aldrig ska byta någonting för att man tror att det andra kan vara bättre. det är INTE bättre. det är ALDRIG bättre. samma gäller grupper. hade jag bara stannat kvar i 6e grupp som alltid fick vara sist till allt ^^ och inte bytt till 1a grupp, så hade jag kanske mått lite bättre. trivts lite bättre, haft lite mer motivation och verkligen gillat lumpen tiden ut. som sagt ska man aldrig byta. så varför gör man det? jo, för att man får ett moment of if. what if. tänk om den kön är bättre. tänk om det går fortare, smidigare, lättare eller blir roligare? man har alltid fel. såklart.
första tre månaderna av lumpen var jag hur glad som helst. jag ville inte åka hem, utan jag ville stanna här hela tiden. ja, så gick det ju med det. motivationen sjönk samtidigt och i samma takt som respekten på en del folk här. visst jag har massor av respekt, hänsyn och medkänsla, till skillnad från en del här, men vissa är svårt att se upp på. känns mer som att dom borde kräla på backen, så långt sjunker dom ibland.
och så många felsteg dom gjort, fast man sagt till. och att dom alltid bara skrattar bort allt, utan att bry sig det minsta. var är deras konsekvenser? finns det inga för dom eftersom dom är fler? jag pallar inte ens skriva om det. gah. middag, yay.. 6 dagar kvar. bara att hålla ut med skiten ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: