camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

snart muck

Kategori: Allmänt

den här helgen har jag lärt mig, iaf funderat, på två saker. det ena är att de som är svårast att älska, är oftast de som behöver det mest. det andra är att ens röst inte har någon politisk betydelse. det spelar inte så stor roll om man röstar och vad man röstar på. det är vad man gör med rösten som kan göra skillnad. rösta inte bara, låta andra veta vad du röstar på. helst varför också (;
jag har nu anmält mig, utan att tänka två gånger på det, till zumba och pilates i sthlm i höst. båda har 12 träffar en gång i veckan från och med början på september. måndagar och tisdagar. hoppas det går ihop med min pluggning. och att jag har råd att resa ^^ verkar kul iaf! är på kulturama i hammarby sjöstad. kan bli kul! var inte alltför dyrt heller. ca 2500 för båda. skulle vilja lära mig att spela piano också, men får kanske ta det lite lungt och prova på detta först. jag har ju en tendens att ta på mig för mycket saker så att stressen tar kål på mig. jag ser det iaf som en stor möjlighet att hälsa på min familj i sthlm oftare, om jag ändå ska dit två dagar i veckan liksom!
i mitten på juli får jag besked om jag kommit in på någon kurs. galet spännande. känns som att jag kommer att påbörja ett nytt liv i höst, och det känns bra. jag vill få så mycket livserfarenheter som möjligt. leva och ha gjort det mesta, innan jag kan känna mig klar. jag är fortfarande osäker på vad jag vill ha som karriär. kanske militären, kanske politiker, och kanske polis eller brandman. kanske till och med det blir elektriker eller industriarbetare iaf. får se vart jag till slut hamnar. jag vet iaf att jag är ung och inte behöver oroa mig för framtiden så mycket än. borde dock hitta något extrajobb om jag ska slippa ta studielån. för det vill jag inte! jobbigt för mig nu också som måste leva snålt, eftersom jag inte har någon aning om hur man gör det. inte bra. önska mig lycka till! (;

Kommentarer


Kommentera inlägget här: