camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

6 pers

Kategori: Allmänt

just nu är vi sex stycken inne i felix och maikens rum. det är jag, jessica, alex, maiken, tobbe och felix. alla sitter med en varsin dator och gör olika saker. nördigt, jag vet. men försöker få spel att fungera, vilket det inte gör, och jag pallar inge mer. har inge tålamod alls. blir jätte grinig om saker inte fungerar som jag vill att de ska ^^
maiken spelar sims, alex spelar starcraft, felix wow och jag sitter här. jessica och tobbe vet jag inte vad de håller på med ;p
idag har vi varit på vintermarknaden. det har köpts strumpor, godis, skålar, magneter och lite annat roligt. jag tänke köpa ett par skor, tills jessica påminde mig att jag redan har ett par som ser ut nästan precis sådär. har alldeles för mycket skor. men jag gillar skor (:
efter marknaden gick vi hem till jessica och gjorde lunch. stekt falukorv, stuvade makaroner och sallad. och så klart det viktigaste, ketchup! går inte utan (;
sen åkte vi till "skridskobanan" vet inte vad det skulle föreställa, men skridskor åkte vi iaf! isen sprack och vatten flöt fram. backen med grus var framme på en del fläckar av banan. inte den bästa plats att åka skridskor, men de bästa som finns i denna kommun vad jag vet. det var iaf roligt! tobbe som inte hade några skridskor fick springa runt bredvid ;p han fyller ju år snart. kanske borde ge honom skridskor. men vintern är ju över så det kanske är tråkigt. vill dock inte uppmuntra till mer data- eller tv aktiviteter. kanske blir att åka lite pulka sen. vore kul :)
alltid när jag är borta, så längtar jag hem till min familj. vill vara delaktig i det som händer hemma och allt de gör. vill veta allt som händer i deras liv. sen vet jag inte vad som händer. så fort jag kommer innanför dörren blir jag på jätte dåligt humör. är alltid nedstämnd, negativ till allt, ledsen, grinig och besviken när jag är här. på precis allt! vet inte varför det är så. vill inte att det ska vara så. kan inte göra något åt det.. det jag nog stör mig mest på att de aldrig gör annat än typ spelar dataspel. de vill aldrig komma ut och göra saker. var ett under att de följde med och åkte skridskor idag. känns som man blir så himla rastlös här. sen blir de liksom griniga på mig när jag inte bara vill sitta ner och göra ingenting. man får noll motivation här. känns som en riktigt tråkig sitta-inne familj. vill att de ska dra ut mig på grejer. men de kommer väl aldrig hända. nåt med jag blir besviken på, fast jag egentligen vet det i förväg, är att jag inte vet vart jag ska göra av mina prylar. är så fullt med prylar överallt. ställer alltid mina väskor i samma hörn, sedan låter jag de stå där tills jag ska åka igen.. känns som de aldrig lyssnar på mig. svarar aldrig när jag frågar saker eller bryr sig om vad jag säger. sen gnäller de på min attityd och så blir jag bara mer grinig. de hjälper inte alls till med alex heller. förstör mer än de hjälper och de gör mig galet irriterad. de känns så korkade ibland att jag bara vill krypa ihop och försvinna. men de är nog inte korkade alls, säkert bara jag som är det. eftersom jag blir irriterad på allt och alla hela tiden så måste det ju vara jag som är problemet..
är iaf kul att alex är här. han är alltid full av galen energi och vill göra saker. även om man blir less på hans sjuka humor så blir jag aldrig less på honom (: imorrn åker jag iaf här ifrån. kommer längta hem hela veckan, sen komma hem och vara lika grinig igen. sjukt att dom ens vill ha hem mig. men de är väl bara för att dom måste älska mig eftersom jag är en av dom liksom.
nu måste jag installera starcraft så vi kan sitta inne och spela en fin dag som denna..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: