camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Gemensam naken"dusch"

Kategori: Allmänt

idag gjorde vi en övning då vi skulle få först gas på oss, och då sätta på oss skyddsmasken, handskar och så vidare. sedan fick vi c-vätska på oss och var därför tvungna att sanera oss. allt i övning och inte på riktigt såklart. saneringen innebar att man skulle klä av sig helt naken, gnida in hela kroppen i pulver, sedan tvätta med iskallt vatten. bäst av allt så skulle man göra detta inför alla andra. var fint när i stort sätt alla i fjärde grupp stod och tryckte sig tillsammans på en pall. snacka om naket! haha, var helt galet. så nu är isen bryten! får se om alla kommer gå runt nakna i korridorerna efter detta, när de inte skäms nå mer ;p jag tyckte inte att det var så kul! stod typ helt handlingsförlamad, haha! Johannes gav sin handduk och Linus hjälpte mig fram med mina kläder. tur att man har snälla grabbar i gruppen! ibland iaf (;
grabbarna har lånat min dator för att kolla på bob- band of brothers. de sitter bakom mig och kollar på projektorn. fingrar flyger och grejer. inge trevligt alls! verkar rätt bra den där serien ändå. kanske ska börja kolla på den jag med. jag som redan följer typ 10 serier ^^
jag har nu läst till sida 65 i jägarexamens boken. måste dock läsa mer. och måste börja plugga till högskoleprovet 2a april. tänkte ägna helgen och veckan åt det. fast imorrn ska jag åka till sthlm och lana med alex och jonte (: sedan ska vi fira tobbe på söndag så då blir de att åka till lingbo! på måndag har jag en utbildning i gävle, på onsdag är det årsmöte med moderaterna, på torsdag är det tingsrätten och på fredag morgon går jag på vakten. men på tisdagen är jag iaf ledig! då ska jag plugga, plugga plugga! hoppas jag ^^ är iaf inställd på det. på tisdag fyller pappa 50år. får gå dit med lillebror i helgen eftersom vi ändå ska vara i huddinge.
håller på att ge mig in i nåt som jag inte borde. ska backa ur nu. har tänkt göra det flera gånger, men det verkar fungera typ som godis. kan inte hålla mig borta. ska dock skärpa mig nu. lite självkontroll måste jag väl ha? innan det går för långt liksom och jag bara blir besviken och ledsen. pallar inte det nu. så nu är det nog! lika som de är nog med godis (: har inte ätit godis, chips, glass, läsk, you name it, sedan förra söndagen! bra va? (; inte druckit sedan dess heller. förra helgen var en vit helg och de blir denna också. kanoners! kanske man kan få den där platta magen till sommaren ändå då ^^ vore nice!
är grymt nöjd över kommunfullmäktige som var i måndags! visst är det jobbigt att åka till enköping söndagkväll för att sedan åka tillbaka till ockelbo måndag eftermiddag och för att sedan igen åka tillbaka till enköping samma kväll, men det var lätt värt det! ni kan läsa om det i gävle dagblad, men vi fick iaf korttidsboendet i ockelbo att vara kvar. alla partier röstade emot sossarna. 16-15 blev rösterna. helt galet att vi ALLA måste gå ihop för att kunna rösta ner dom. det är riktigt synd faktiskt. får hoppas på bättre valresultat nästa val!
min onepiece har kommit förresten. fick ett sms från posten idag. så den ska jag hämta på måndag! asnice :) ska ha utbildning med jägarexamen här på regementet kl 18.00 på måndag. vet inte om jag kommer att hinna det eftersom jag har en annan utbildning i gävle under dagen. kommer nog komma sent men ska försöka hinna med. vill inte missa något. då blir de så jag kommer hit sent på måndag kväll, sen får jag sova här, för att sedan åka hem på tisdagen. blir så mycket resa hela tiden. men som jag också vet så väljer jag det själv. har bara mig själv att skylla. men nu är det så. bara att bita ihop och köra!
nu ska jag ner och läsa i min bok. till sida 120, var ju så du sa. ska bara kolla min mail först och skriva klart med några på face ^^
kan inte sluta tänka på honom. det är helt galet, jag fattar inte! vet verkligen inte vad det är men kan inte få honom ur mitt huvud. har liksom fastnat. får ignorera och förtränga. kan aldrig sluta bra annars! vet att jag tänker för mycket, och jag vet att det är vad du skulle säga till mig nu. meeen, att tänka mycket kan ju också vara bra, eftersom man funderar över sina val. borde ju vara så iaf. visst gör jag mycket impulsivt också, det gör jag. men jag är ganska bestämd i detta just nu. det intrycket jag får till och från, eftersom jag tänker noga på alla reaktioner och hur de beter sig ^^ kan liksom inte släppa det sen. jobbigt, men så är det :p konstigt hur man kan gå från ett ställe ena gången och vara så otroligt glad! och sedan nästa gång vara rätt deprimerad. inte kul. men har väl något att göra med att jag är så galet schizofren :p får se hur de blir, men ska iaf backa lite..
ska kolla om svensk är tillbaka med mina vindruvor och jordgubbar, måste ju ha nåt fint till läsningen (: har börjat lyssna på lite annat än takida på min ipod. hittade musik jag inte visste att jag hade. braaaaa camilla :p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: