camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

ledig vecka

Kategori: Allmänt

att vara ledig såhär länge känns jätte skönt. blir dock inte mycket slappa, och jag tror veckan kommer att gå rätt fort. min sista lediga vecka. imorrn ska jag på en föreläsning i gävle. den kommer att handla om det sociala behandlingsarbetet vi har i sverige. lite information om barn och unga med sociala svårigheter. det kommer nog att vara riktigt intressant och lärorikt. efter det ska jag ta mig hem till jonas. vad vi ska hitta på vet jag inte. tar med pluggböckerna iaf (: är ju ledig på tisdag så får se vad som händer. vet att han vill att jag ska fixa med halsbandet och jag vet att jag borde göra det. allt känns bara så drygt. varför ska jag vara hans vän när han inte är min? ska inte bli neg, det är bara så han är och jag väljer ju självmant att umgås med honom så. kan dock inte släppa tankarna att om mackan kunde ändra sig, växa upp, borde inte jonas kunna det också? nu när jag tänker på det så säger han inte så mycket om hur han känner och så. galet ytlig pojk ^^ får se om jag lyckas få ett långt trevligt samtal med honom imorrn. vore trevligt att lära känna killen på riktigt liksom.
jessica har gått med på en dare och ska endast äta tacos i 2 veckor från och med imorrn. jobbigt läge ^^ jag vill dock komma och äta med henne när de blir tacotårta. fett nice!
jag har varit väldigt osäker ett tag, tycker inte om när jag inte vet saker för då vet jag inte vart jag står eller hur jag ska bete mig. men det verkar ha löst sig nu och allt känns jättebra. är glad att vi kom fram till något. behöver inte vara förvirrad och fundersam över det längre iaf och de är awesome (;
jag sover nere i källaren nu. tyckte att det var onödigt att mamma skulle flytta sig bara för att jag kommer. tänkte inte så förr. ville se det som mitt rum men det är faktiskt hennes. och det gör mig absolut ingenting. källaren är faktiskt rätt mysig :)
det är mycket som händer i världen just nu. de där med månen och det i japan. sen tror dom ju att världen ska gå under nästa år (; hemskt det som händer alla i japan. önskar man kunde göra mer än bara sitta och tycka synd om dom. men katastrofer händer, i större och mindre skalor. men vi är medvetna om det och är tvungna att anpassa oss efter det, tyvärr. på tisdag skulle min pappa fyllt 50år, det är min katastrof. saknar även min farmor och mormor. jag inser att döden är något som vi måste acceptera. måste leva vidare som vanligt även om saknaden är stor. det är vad jag gjort och det är vad jag gör. jag lever med det varje dag..
mitt liv är okej. det är faktiskt bättre än okej. allt löser sig till slut, bara man vill att det ska det. det blir vad man gör det till. jag har även tänkt på hur människor beter sig, hur de agerar och reagerar vid olika tillfällen. min slutsats är att man handlar efter humöret. hur man mår. är säkert ingen nyhet men det kan vara bra att komma ihåg det, tänka på det när någon är otrevlig eller bara grinig. att det säkert inte är för att personen vill vara taskig eftersom den inte har någon själ ^^ utan för att den mår dåligt. kanske bara något litet som hänt som gjort en upprörd och lite extra grinig en dag. istället för att bli irriterade på den personen kanske vi borde se till att få den att må bättre istället. göra den lite gladare för en stund. konstiga tankar, jag vet. som jag mumlar med tangentbordet liksom ^^ men det är vad jag tänkte på idag iaf. och jag har mått bättre idag än på länge. det gäller att komma ihåg saker. och tänka efter.
klockan är efter 22 och jag borde försöka sova. kanske måste släppa in sotaren imorrn. vill ändå upp tidigt så :) tåget går strax efter 11 imorrn och jag vill ha gott om tid för frukost, dusch och sådana grejer. skulle vilja säga att jag tänker upp och springa imorrn. men de vet jag själv att jag är alldeles för lat för. men jag har kommit en bit på senare dagar och jag hoppas att jag kommer kunna göra sådana saker i framtiden. att orka dra ut och springa på mornarna vore nice :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: