camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

lektionssalen

Kategori: Allmänt

ja nu sitter man här igen då. har precis haft fredagsrutin och plutonens timme. om en halvtimma är det kompaniuppställning, sedan får vi äntligen dra oss hemåt. kommer dock ändå inte att vara hemma förrän ca 20 ikväll. segt att de ska ta sådan tid. hinner knappt vara hemma något.


har varit här tre veckor i streck nu. är lite smått less faktiskt. har kul på dagarna, javisst. men missar allt hemma. gemenskapen med familjen. känns som jag kommer längre och längre ifrån dem hela tiden. inte lika kul. men men, snart är detta över och jag kan börja leva igen (:


har fått ett mail på facebook från min moster som jag inte kan läsa. står fel på sidan hur jag än gör. riktigt jobbigt!


det är meningen att vi ska anmäla alla olyckor som händer här i lumpen, så de kan lägga statistik och kanske åtgärda felen. oftast är det dock bara vi som är klantiga. t ex där vi hämtar sallad i matsalen. man drar brickan längs kanten liksom, och precis vid slutet kommer en upphöjninge, eller vad de nu är. där iaf tar brickan i och glaset tippar över. det blir blött och man får hämta papper. det hände Jansson förra veckan, mig igår och Berglund idag. kanske borde vi vara mer försiktiga när vi hämtar sallad. eller kanske borde vi anmäla felet och få det åtgärdat ^^


25 min kvar. galet vad tiden går sakta. jag kan fortfarande inte se min mail på facebook.


jag har inte ätit någonting onyttigt på hela veckan. förutom oboy då. nåt måste man ju få ha! :) kommer dock säkert bli en massa onyttigheter nu när lillebror kommer i helgen. vill försöka få honom att äta upp sig men blir så jag gör det istället ^^ får ge godis till honom, och morötter till mig. fast det skulle han aldrig gå med på, tyvärr. ikväll blir de nog att se sagan om ringen. sedan är det vintermarknad och skridskoåkning som gäller imorrn :) sedan de två sista sagan om ringen på kvällen. ska nog trycka in lite starcraft två där någonstans med!


på söndag ska vi försöka ta oss tidigt till uppsala för att åka bil på isen. dennis ska åka och jag tyckte de lät kul! är dock lite orolig över isen nu eftersom det har varit så varmt, så kanske inte blir av. isvaken nästa vecka kommer nog däremot bli av. armén ställer aldrig in något! tyvärr :p har iaf fått tips av philip att inte doppa huvudet! ska ha det i tankarna. kommer säkert få panik och springa därifrån, sätta mig i ett hörn och bölandes skrika fram att jag vill åka hem. haha, hemska tanke. förhoppningsvis går det bra. kommer säkert att vara förjävligt just då, men man får tänka att det är över rätt så fort.

20 min kvar. gah! lillen kommer få vänta lite på mig i uppsala. men de går säkert bra. han börjar bli stor nu, lilleman! :) är så stolt över honom. alla mina syskon för den delen. men alex är den största länken jag någonsin kommer ha till min pappa. jessica också i för sig, har det största bandet hon och jag. men med alex känns det annorlunda. känns som vi bara har varandra. förutom våra mammor och andra syskon. men han lämnade ett stort hål, vår far..


jag tycker om att ha god stämning. inte prata om jobbiga eller pinsamma saker. utan jag vill ha det så simpelt som möjligt! ska vara glatt hela tiden liksom! försöker därför undvika diskussioner som jag inte vill ha. är dålig på dem. vet aldrig vad jag ska säga. har därför bestämt mig för att det är bäst att inte säga någonting alls. det mest obehagliga att prata om är nog pappa. när jag var mindre, fortfarande ibland, brukade jag säga att han bor i sthlm och jobbar på nacka energi. vilket han gjorde! dock för mycket länge sedan. men folk köper det liksom. vilket gör att vi inte behöver få någon pinsam tystnad eller diskussion!

eftersom jag gillar god stämning brukar jag försöka rocka till lite när vi sitter i en bil. musik på hög volym, sjunga fult till och göra någon obeskrivligt ful dans ^^ men sedan kan jag komma på mig själv att helt plötsligt ha slutat och istället börja stirra ut genom fönstret i flera minuter, funderandes över typ allt. jag är en funderare. helt galet vad jag tänker. tänker nog tusen gånger mer än jag talar. därför jag aldrig har något emot bekväma tystnader. behöver inte prata hela tiden. jag tänker mig bort istället. ibland funderar jag på vad andra egentligen tänker på. grubblar dom lika mycket som jag över allting? tveksamt. vad gör de då? tänker de inte alls? vad skönt det skulle vara om man hade huvudet fritt från tankar några minuter. bara några. undrar om det är möjligt.

nu måste jag gå! 8 min till uppställning. sedan får jag äntligen åka!! woho!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Sötaste Camilla. Din (er) pappa var BÄST.

    2011-03-05 | 15:39:47
    Bloggadress: http://enovalkommengast.wordpress.com
  • Felicia säger:

    Hejsan, har just nu en frågestund på min blogg skulle vara kul om du ville ställa frågor och alla frågor kommer upp imorgon med svar :)

    2011-03-05 | 16:07:53
    Bloggadress: http://musicinmyheaart.blogg.se/

Kommentera inlägget här: