camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

odenplan

Kategori: Allmänt

i helgen umgås jag med en av mina lillebröder, alex. sade att jag skulle komma förrförra helgen, men då blev det att jag var i västerås med loye, jocke, martin och dennis istället. förra helgen satt jag i vakten så kunde inte komma då heller. så då sade jag att jag skulle komma den här helgen. jag fick då ett jobberbjudande, som jag egentligen behöver, men bestämde mig för att avstå eftersom jag inte ville banga alex igen. då när det var dags att åka ner till sthlm sade dom att jag var tvungen att åka till regementet och sitta i vakten hela helgen. eftersom svensk är sjuk så behövde de ha en annan förare. och såklart finns det inte så många att välja på. jag ville verkligen inte sitta den här helgen eftersom jag ville umgås med alex. dessutom satt jag veckan innan jul, nyårsveckan och kommer att sitta påskhelgen. jag tror även att jag är den som suttit mest i hela plutonen.

det blev att ett bråk mellan mig, måns och johannes. fråga mig inte varför men dom började hacka rätt extremt på mig. helt plötsligt visste dom allt om mig, hur jag tänkte och varför jag gör som jag gör, vad jag gör. enligt dom trodde jag att jag skulle få slippa vakten eftersom jag var hemma då. jag såg det mer som att dom tog tillfället i akt att bestämma att jag skulle sitta eftersom jag inte var där och kunde säga emot. sedan har dom fått för sig att jag åker hem för att, inte vet jag, chilla, och göra en massa onödigt skit, vilket är extremt naivt och löjligt tänkande från deras sida. de tyckte att jag bara glider genom lumpen, att jag har en liten hjärna, med mera. har aldrig varit så arg på dom som jag var då. riktgit jävla less var jag. helt otroligt hur människor kan bete sig och yttra sig.  dom har ingen aning om vad jag gör när jag åker hem, och det är fan inte deras ensak heller. sedan tycker dom att jag åker iväg hela tiden vilket jag verkligen inte gör! har flyttat om mina vaktpass en massa så att jag kan gå på mina möten under min lediga tid. dom ska banne mig inte få mig att känna mig dålig över det jag gör! jävla skam för mänskligheten för hur de beter sig. är fortfarande galet förbannad på dom. har dom ingen respekt? jag tror inte det. vet inte om det är för att dom är killar, men fan kan dom inte växa upp snart? banne mig på tiden.. kommer antagligen bli jobbig stämning mellan oss sista tiden, eftersom jag totalt tappat min respekt och förtroende för dom. de kommer säkert ge mig usla betyg också, men då får det vara så. allt löser sig i slutändan.

iaf så sprang jag iväg för att hinna med tåget för att kunna åka till enköping. på vägen dit skriver jag till linus att jag är på väg, och att det verkligen inte var de där nollornas förtjänst. då fattar han ingenting och säger att han och wahlen ska sitta en natt var. då börjar man ju undra vad fan gotte och eguren håller på med. tänkte dom säga åt mig att jag är en värdelös skit och tvinga dit mig, för att sen säga att jag inte behövs när jag är där? idioter.

iaf så stannade jag i uppsala istället. shoppade lite innan det var dags att åka vidare till lillebror på odenplan. han slutade skolan vid 4 så jag hade ett tag på mig. blev två klänningar på MQ, en jimmy choo parfym, tre nagellack, två par byxor, smink och lite annat :) mina nya fina saker lät mig komma över bråket lite, vilket kändes bra. sedan träffade jag alex och då slutade jag bry mig totalt. lätt värt att stå upp mot dom och slippa vakten så jag kunde umgås lite med honom. igår var vi på io, där vi är just nu också. är nåt internet "lan" ställe på odenplan. så kallar jag det iaf. bara massa folk som nördar ^^ vi spelade age of empires, sedan fick jag även döda lite zombies. galet läskigt, men kul (: sedan såg vi en krigsfilm hemma som var helt okej. gammal som tusan skulle jag gissa!

nu sitter vi iaf där igen, kom hit när dom öppnade kl 10. hur nördigt är inte det att stå med alla andra och vänta när dörrarna öppnas?! (; haha! har iaf fått stryk på starcraft ^^ ska väl spela något mer :) sedan är det lunch halv 1. ikväll ska vi bowla med jesse och andreas. dom har varit tillsammans i typ tre månader nu, så de är på tiden att jag får träffa honom! hon verkar lycklig iaf, det är bra :) för er som inte vet är hon alex storasyster, alltså som min med. min ingifta syster kan man säga. vi pratar inte lika mycket längre som vi brukade, får se till att ändra på det.

nu speldags!

Kommentarer

  • jess säger:

    bara en jävla massa strul med den där lumpen tycker jag! tur att du e klar snart gumman :)

    2011-03-26 | 13:24:59

Kommentera inlägget här: