camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

pannkakor

Kategori: Allmänt

på torsdag får vi pannkakor och soppa till lunch. och vi kommer missa det, som vanligt. känns som att vi alltid är ute när det är just pannkakor. ger oss gulpåsar istället. som att dom räknar ut de, att om dom ska ta ut oss någon dag och ge oss gulpåsar, då borde de bli torsdagar så vi inte slösar på våra fina pannkakor!! och jaja, jag vet att vi har varit ute i går och i tisdags också, men ändå ^^
klockan är nu 07.22 och jag sitter uppe i lektionssalen. det är mitt städområde så jag har satt upp alla stolar från gårdagens film och sopat upp lite skräp. undviker att tömma papperskorgen eftersom alla soppåsar är slut. de borde ha sagt till om det. eller? ska fråga de andra sen. undrar vart linus är, han har också detta städområde. i för sig är jag klar nu så de är chill. känner mig duktig idag. har klätt på mig, bäddat sängen, putsat kängorna, stängt igen skåpen, packat väskan, brett mackorna till lunchen, ätit frukost och borstat tänderna. allt mycket fortare än igår. hade inte haft tid att sitta här igår!
tänkte sova runt 18 igår, men blev en film istället. full metal jacket. helt okej film. är så spännande att se krigsfilmer nu när man känner igen allt till. kan relatera och förstå vad de gör. mycket mer roligt att se krigsfilm nu :) men det blev att sova tidigt iaf igår. somnade väl vid halv 10 skulle jag tro. lagomt (: orkade ändå inte gå till matsalen imorse. eller ja, jag orkade, men kändes onödigt när jag nu hade frukost precis utanför dörren. alltså mackorna med ost från kvällsmålet. min vanliga frukost :p
har haft jätte konstiga drömmar hela veckan. kan inte förstå eller förklara dom men konstiga är dom! blir helt snurrig i skallen. t ex igår var jag ut och söp med min pistol och tappade bort den. haha, kaos!
om en kvart är det uppställning. då blir de att hämta ut vapen och åka till livgardets övningsbana "konsum huset" i kungsängen. ska bli lika fint väder som igår. hoppas hoppas! nu kom linus in. jag trycker bort som vanligt. förstår inte varför men jag hatar att folk ser när jag skriver. vet att dom kan läsa det själva sen men de bara är så. bara jag ska göra någonting överhuvudtaget med någon bakom axeln är omöjligt.
förhoppningsvis får vi våra böcker till jägarexamen idag. vore nice att kunna börja plugga lite :) bilresan fram och tillbaka till kungsängen är ett jättebra tillfälle att läsa. har läst två tidningar om jakt hittills. nu har jag dock ingen kvar så får lösa lite sudoku istället. det är alltid kul :) får se hur många gånger möller slår mig idag då. alltså hur många gula bilar som passerar ^^ barnsligt kanske, men alltid lika kul (;
imorrn får jag åka hem till min familj!! längtar :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: