camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Up, down, and back again!

Kategori: Allmänt

Sitter uppe i lektionssalen. tänkte att jag skulle blogga lite. har även passat på att ögna igenom facebook och kollat min mail. eller ja, tog bort de jag inte ville ha och ignorerade resten. ska läsa de snart men vet att alla handlar om jobb eller politik. är rätt intressant i för sig men orkar inte börja tänka och planera en massa nu. skriver ner en massa strunt här istället ^^
fick ett samtal från gävle dagblad idag. jag missade deras första samtal så ringde upp dom senare. de ville ha svar på en politisk fråga men hade fått tag i margaretha istället. vet inte vilken fråga det handlade om. får fråga henne om det senare.
mina tågbiljetter har gått ut. måste fixa nya, men vet inte när jag ska kunna göra det. på fredag i så fall. tänkte försöka fixa en tågbiljett åt min lillebror också. kaos. blir så när vi är borta hela dagarna.
har lyckats låta bli att äta gulpåse både idag och igår. tog mackor från kvällsmålet istället. med varm oboy. helt underbart! hade även galet fint väder idag. fräknarna kom liksom fram ^^ inga moln och massa sol. behövde inte ta på värme jackan under lunchen ens. helt toppen! har varit en bra dag. visst kanske jag benga lite men de bjuder jag på! allt flöt på och dagen gick fort. hoppas de blir lika nice imorrn!
jag har blivit duktig på att inte göra gubbar hela tiden känner jag. nöööööjd!
klockan är inte ens 18 och jag har redan ätit klart och duschat. det enda jag behöver göra nu innan jag smäller ner i sängen är att borsta tänderna, sätta telefonen på laddning och leta fram mitt lypsyl! läpparna blev lite torra idag. på tal om idag var det helt galet svårt att andas inne i huset! körde strid i bebyggelse. blir typ krut, rök och annat jocks i hela rummet! men de går rätt fort så är inte så farligt.
har bara ett vaktpass kvar enligt schemat som sitter uppe nu. ett helgpass dessutom. känns lite sorgligt faktiskt. vi är redan inne på mars. snart är det muck. svårt att föreställa sig ett liv utanför det militära. men ska bli skönt ändå! blir att kanske åka på nån festivalgrejs samma dag som muck, sedan irland någon vecka efter det och sedan australien efter det. sedan är sommaren slut och de är dags att plugga!
på tal om plugga så ska jag kolla om det går att söka till kurserna än. har iaf fixat så jag ska göra högskoleprovet 2 april. dags att börja plugga till det nu kanske. men har boken hemma så börjar efter helgen.
var på ett möte igår om jägarexamen. så nu ska jag, gotte, svensk och hellbom fullgöra det har vi tänkt. kommer vara ca 3 timmar långa teoripass varje måndag kväll. plus vissa söndagar är det tänkt. kommer inte kunna gå vissa måndagar och de kommer kosta runt 300 spänn. kommer heller inte kunna jaga sen eftersom jag inte kommer kunna döda och skära upp djur. men de kan bli en kul grej ^^ ska bli kul att få lära sig mer om naturen och olika djurarter. förstå mer av den delen av livet. ska även bli kul att få skjuta föremål som rör sig. speciellt lerduvor. fett coolt att lyckas med det! :)
ne nu blev de så här långt och tråkigt igen. ska kolla vad niklas skriver, sedan kurser och sen göra mig klar för sängen. bra plan! ^^
sweet dreams!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: