camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

nöjd med tillvaron

Kategori: Allmänt

sitter i vakten, dricker te och läser min bok. tar ett litet avbrott bara. har nyss haft upp flaggan, duktiga som vi är (; jag glömde min mobilladdare hemma och batteriet dog igår. så har inte haft någon väckarklocka. vaknade ändå av mig själv kl 6 igår och halv 6 idag :) ville dock inte gå upp halv 6 i morse så låg kvar och halvsov till stenvall kom in kvart över 6. fick min mens i morse också. hade den ju nyss! det är liksom två gånger nu på över ett halvår. var mycket skönare när jag inte hade den alls! vill inte ha den. är så otroligt skönt utan!
galet med allt som händer i Japan och Libyen. svårt att förstå att sådant händer i världen, när vår största händelse är att sossarna ska välja ledare på fredag.
har pluggat lite till högskoleprovet under helgen då jag suttit i vakten. är dock mycket mer än jag kunde föreställa mig. är långt ifrån redo. bara att fortsätta plugga antar jag. sen är det väl inte hela världen om det inte skulle gå bra heller. gör om, gör rätt liksom (;
walle försökte lura mig att Q fyllde 19 i fredags. som att jag skulle gå på det! haha :p
tänkte kolla med riggan om han har laddare med sig ikväll när han kommer. eftersom han har lika telefon som mig så kan man ju hoppas! är rätt skönt att inte ha telefon faktiskt. jag är alldeles för beroende av den ^^ men jag skulle vilja höra av mig till alex och fråga om vi ska ses i helgen. har ju i för sig alltid facebook!
helgen efter det är det vecka 13 och jag ska skriva högskoleprovet. inte lång tid kvar nu. jag har sökt lite fler kurser också. möller skrämde mig, att jag faktiskt kanske inte kommer in på de jag sökt, så jag var tvungen att söka lite fler för säkerhetens skull. någon måste jag ju komma in på! har helt okej betyg ändå. sökte både uppsala och sthlm, men vill helst gå i uppsala. funderar på att söka lite jobb där med. men vore skönt att endast fokusera på skolan och komma in i de rutinerna ordentligt innan jag ger mig på att jobba också. så om ett år eller så kanske. kommer behöva pengarna. så som jag spenderar kommer jag väl att behöva två jobb ^^
helgen vecka 13 tänkte jag även boka min biljett till australien. måste dock veta vilket datum vi kommer hem från irland först. oj vad jag ska leva i sommar innan skolan börjar :) tjejen är nöjd med tillvaron. har en massa att prata med sara om! ska bli jätte kul att se hur hon har det i Darwin! blir nog mycket solande, pratande och partande! får hoppas att de finns lite snygga boys också (;
det är otroligt att det ska vara så jobbigt mellan mig och jonas hela tiden. han tycker att jag är hetsig och dramatisk, medan jag tycker att han är oansvarig och inte bryr sig om någon eller något. han sitter hemma och spelar hela dagarna och har nu även blivit av med akassan. han måste ju få fart på livet någon gång! nu kanske han ska åka utomlands med nyrro och jobba. nyrro är ju rätt förståndig så får hoppas det funkar för dom. jag säger inte upp min bekantskap med jonas nå mer, de har jag gett upp, men jag vill då se lite mer ansträngning från hans sida innan jag lyfter nå mer finger för att träffa karln. han vet at jag bryr mig om honom, det tvivlar jag inte på att han gör. vore bara nice om det kunde vara ömsesidigt, you know.
löshåret är ur. det är en otrolig lättnad! håret känns faktiskt levande och friskt (; det lilla hår jag nu har ^^ hade glömt hur tunt det faktiskt är! verkligen dags att sluta färga. måste dock fortsätta tona om jag inte vill att alla ska se hur blond jag egentligen är ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: