camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Västerås

Kategori: Allmänt

I fredags efter kompaniuppställningen åkte jag direkt till västerås för att möta upp loye, jocke, dennis och martin :) jocke har flyttat dit för att plugga och bor på en camping i en husvagn. så vi 5 spenderade alltså hela helgen i en liten husvagn. asmysigt var det! har alltid roligt med dom, och det var kul att få umgås lite med dom. händer ju inte så ofta längre. har inte blivit någon nyttig helg, det har varit nätter ute på stan, drinkar och öl :) har även fått i oss ett antal panpizzor ^^ vi hittade ett kebabställe på stan med asgod mat! kebaben iaf (; vet inte om det var såsen, men vad det än var så var det jättegott! åt där typ 3 gånger tror jag. eller kanske två? förvirrande helg :p loye köpte en pipa igår och jag en hatt! var en otroligt vacker kombination (; var fett coolt med pipa! kanske ska köpa en jag med, bara för att ha liksom! igår var vi på en rockklubb typ, där jag och loye hade hysteriskt roligt på toan! haha. låter lite weird kanske men det handlade om smittade papper och avtagna byxor :D något som inte riktigt går att förklara, men ni får lita på att det var det roligaste vi gjorde på typ hela helgen! :)
vaknade runt 8 både i morse och igår. skönt att vakna så tidigt dagen efter. är inte vanligt om man säger så! lillebror fyller 14år imorrn, så nu sitter vi vid köksbordet och har nyss ätit tårta. ja, jag vet, jag har inte ätit något socker på 2 veckor, men det vara bara lite tårta och det är faktiskt min lillebrors födelsedag vi firar! (: han fick rakprylar och har fått raka sig idag. helt galet vad dom växer upp, syskonen. känns bra, oroar mig inte för någon av dom :) eller ja, de är klart jag gör lite då och då, till och från, men dom kommer klara sig fint i livet allihopa, det tvivlar jag inte på :)
min resa hemåt började kl 11 i morse och jag kom hem för typ en halvtimma sedan. tog bussen från västerås till uppsala och sedan tåget därifrån till gävle. kändes lite hårt att åka igenom enköping faktiskt :p ska iaf vara ledig nu till fredag. de kommer bli jätte skönt. är dock min sista långa ledighet. efter detta blir de bara vissa helger. men det är bara 3 månader kvar till muck nu! idag är det även precis två månader till jag fyller 20! känns nice!
jag var framme i gävle kl 3 idag och mitt tåg gick inte förrän 16.15, så jag gick och solade 20 min. efter det gick jag hem till jonas en sväng. var trevligt som nästan alltid (; har lovat att ringa honom ikväll så ska vi bestämma när jag ska komma nästa gång. vilket antagligen blir efter utbildningen imorrn :) han kommer säkert sitta vid datorn hela tiden, som vanligt. vet inte ens varför han vill ha mig där. för att städa och laga mat antagligen (; but i don't mind. om han nördar så får jag tid att plugga lite :)
jag träffade back och börje när jag skulle åka med tåget till lingbo. var roligt att träffa och komma ikapp lite med dom också. så hela helgen och resan hem har varit grymt bra! de hade tydligen haft en vild natt, rakat håret på varandra och gjort hål i örat på börje. nu när jag tänker på det så tror jag minsann att det var i höger öra. vad försöker du säga börje? ;D de var inte speciellt fint de hade rakat håret heller, hål lite här och var typ. tussar hit och dit. ska nog inte satsa på en karriär som frisör (; lägger upp en fin bild senare!
snart ska hela familjen ut och äta på silverbocken. kommer bli mys! det är jag, tobbe, mamma, dennis, maiken, felix och jessica. stor familj :) jag gillar stora familjer. skulle aldrig klara av att vara ensambarn. det bästa är att jag har två familjer, på två olika ställen. det blir mycket resa, men det är lätt värt det! resa har blivit som min vardag. reser hela tiden. men jag tycker om att resa ensam. det är enda gången man är helt ensam liksom. då får jag tid att tänka, läsa, sova och kolla på serier :)
lumpen har gett mig många nya vänner. vissa har kommit att blivit rätt nära vänner vilket känns jätte bra! har en jättebra gemenskap och alla känns som min familj (: har även fått en hel del vänner i vakten. alltid roligt att lära känna nya människor. därför det är bra att göra nya saker, träffa nytt folk och se andra platser. jag skojade med jocke för att han bor i en husvagn, och han skojade med mig över att han iaf har ett hem (; jag har tyckt det var jobbigt förut, men det känns som det är meningen att jag ska leva "on the road" känns helt okej! jag har flera hem, det vet jag. men som det är nu behöver jag inget fast. jag trivs med att leva överallt :)
vet att jag har gnällt om att jag inte har något förhållande, men när jag väl är nära ett så backar jag undan ändå. är inte redo. hur mycket jag är vill dela allt med någon så är jag inte redo än. är rädd att det ska bli som förr, hur liten jag än vet att chansen är. men jag har en vana att dra mig till de dåliga killarna liksom. inte dåliga, de kan jag kanske inte säga, men dåliga för mig. jag tar det som det kommer.
nu ska jag umgås med min underbara familj :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: