camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Blää

Kategori: Allmänt

Typiskt mamma att lyckas vända mitt humör direkt. Spelar ingen roll om jag är glad eller neutral, max 5min i hennes närvaro o jag blir på dåligt humör direkt :( mest för att hon har bestämt för länge sen att det är så jag är. Jag är en konstant suckande och sur människa i hennes närvaro och hon påpekar det hela tiden, bläää. Orka :( nu går hon iaf och handlar så har några minuter på mig att vara glad igen :)

Jag var riktigt nära att göra ett impulsköp idag och köpa tennisrackets för 700 spänn, hua! Vill jättegärna börja prova spela men har inte dom pengarna att lägga ut just nu. Be strong ^^

Jag har sovit i nästan bara 3 timmar efter jag kommit hem från nattpasset på jobbet. Känner mig fortfarande trött och inte alls fit for fight att gymma. Får försöka vila ett tag till innan jag tar mig iväg.

Jag väntar på boendeparkeringstillstånd, men tar myyyycket längre tid än jag trott :( som tur är har vi några gratisparkeringar på gatan bredvid så hittills har jag lyckats hitta en sådan att stå på. Annars blir det 10kr/tim att stå här utanför :/

Det var total katastrof i söndags när hela familjen var samlad för att fira min födelsedag. Vi kan inte hålla sams en minut så det var mycket skrik o gråt. Jag känner mig som en alienrobot i all deras drama, tycker dom är överkänsliga, men jag är väl helt tvärtom o måste börja lära mig att respektera att dom är så o tänka på saker jag kan o inte kan säga. Blää för ansträngelse ;p

Det är strul med alex igen. Eller ja, det slutade väl aldrig. Hoppas det räter upp sig snart. Han har stulit på mediamarkt (sa att han behöver pengar, till vad kan man undra) och ska till åklagaren nu i veckan :( han har fått sommarjobb på en kyrkogård i solna. Jag är glad över det, försöker iaf vara det. Är mest rädd att han kommer komma sent eller inte dyka upp alls. Han verkar inte alls ha respekt för sådant. Men han behöver ju pengar så man vet aldrig. Hoppas på det bästa. Älskar den lilla problemplutten till döds. Svårt att få in i huvudet att han faktiskt är 16år nu, och inget barn längre :/

Nu är frågan, dra upp persiennerna, släppa in solen och få lite plugg o tvätt gjort? Eller ligga kvar i sängen o vila upp inför gym? Funderar några min till :))

Pusslove

Kommentarer


Kommentera inlägget här: