camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

en sådan där dag

Kategori: Allmänt


idag är en sådan där dag. när jag känner att jag har noll att göra fast ändå att göra. men bara saker jag inte känner för att göra just nu, som att plugga eller skruva ner avdelningsväggsaken i vardagsrummet. det är också en sådan där dag då jag känner mig extra tjock, kollar på min mage o blir sjukt besviken på mig själv. blää. var iaf ut och sprang en vända med försäldrarna igår. 5,6km på 34min. rätt dålig tid men det var många jobbiga backar, gegga och annat jobbigt underlag nästan hela vägen så känns helt ok ändå. mina ben var verkligen inte vana med det där underlaget, eftersom jag springer på löpband, grus eller asfalt annars. fick galet ont i vader och benhinnor, men hade på alovera heat lotion och känns bättre idag. 
 
jag somnade strax innan 23 igår och vaknade kl 06 av mig själv i morse. tobbe försov sig som vanligt och gick inte upp förrän jag väckte honom 08.45. tror han borjade 08.30. så kan det gå. 
 
Aaron har fortfarande inte ätit sin frukost. ska ta med honom ut en sväng nu innan jag ska på spinning, så förhoppningsvis får han lite aptit efter det. 
 
jag har köpt nå detoxgrejs som jag hämtade ut idag. nåt man ska blanda ut med massa vatten och dricka i 20 dagar. får se om de kommer kännas någon skillnad. borde inte kunna skada iaf :) 
 
Ämnesomsättning
om man tränar högintensiv träning innan frukost så kan kroppen börja förbränna muskler, vilket inte känns så kul :S promenad går dock jättebra innan frukost eftersom insulinnivåerna då är låga, och förutsättningarna att bränna mer fett är stora. 
 
om man saknar ett näringsämne som till exempel järn går ämnesomsättningen långsammare. linser innehåller mycket järn och är gott i grytor (: 
 
det är inte bra med för mycket mejeriprodukter, men ska man konsumera det så ska man välja de med låg fetthalt eftersom de är rika på kalcium och D-vitamin.
 
Grönt te gör att ämnesomsättningen snabbas på temporärt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: