camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Hemska insekter

Kategori: Allmänt

Känns som det kliar överallt. Jäkla mygg. Sitter på träningscykeln på jobbet och kollar på den där filmen när man har en tid på armen, tiden man har kvar att leva. Och allting kostar tid. Hemskt om det vore så, då måste man verklgen tänka sig för när man är sugen på ett par nya skor eller en resa utomlands ;p

Som tur var är det iaf inte så, och jag och loye kan dra till bråvalla sista helgen i juni! Yaaay :)) bästa ursäkten att slippa vara på ockelbos sommarmarknad den helgen med allt drama som kommer med det. Jag ska köpa våra biljetter så snart jag kommer hem till min dosa, så ska vi tagga galet :))

Det har blivit mycket festande på sista tiden, så känns bra att jobba nästan varannan helg hela sommaren. Är tråkigt att missa saker dock. Har aldrig varit så stort fan av det. Vill hinna med allt och alla på en o samma gång. Ska dock bättra mig och försöka hålla mig mer spontan. Liksom ta alla dagar som dom kommer istället för att planera månader i förväg.

Det är riktigt sommarväder ute redan. Önskar att sommaren kunde vänta några månader till så att jag kanske kan visa mig på stranden jag med. Har som tur var iaf inte tagit ut någon semester.

I söndags tog jag mig till valbo på min lilla kusin sofias dop. Det var asfint väder och en jättemysig gård med stora snälla släkten. Det var jättetrevligt verkligen :) sedan åkte jag o tobbe hem till uppsala och köpte kostym till honom i gränby. Han har bal med skolan på måndag, åk 9. Ingen date dock, tråkmåns ;) det var iaf grymt kul att se honom i kostym istället för de där dataspelsnördströjorna och hängbyxorna ^^

I måndags efter jobbet åkte jag, wahlen, wikström och bergman hem till wikström i täby. Köpte lite nya kläder och åt god sushi till middag :) sen åkte vi till djurgården och hälsade på ferlins jobb.

Både jag o loy funderar på att joina jocke i thailand i vinter. Mycket möjligt att det faktiskt blir så :)

Idag är en sådan där dag när inget är som jag vill att det ska vara. Vill hitta på nåt skoj men känner mig trött o seg så orkar inte. Vill äta glass o godsaker med får inte för kroppen. Vill mysa men har ingen pojkvän. Inget är rätt. Blää för det ^^

Middagen på jobbet var verkligen ingen höjdare. Brända kycklingbitar blandat med muchiga grönsaker dränkta i soya. Uscha. Inte ofta man är riktigt nöjd med maten där :( laxen till lunchen var dock helt ok!

Är helt ensam på gymet ikväll, skönt!

Från jobbet så är dom flesta jag vill umgås med på fritiden i första tropp, och jag i andra. Det är lite surt eftersom vi inte jobbar samtidigt. Alltså är dom lediga i helgen och lever runt i sthlm medan jag sitter här och svettas ensam på gymet. Är nog lika bra ändå, annars hade jag kanske gått ner mig totalt, tränat mindre och festat mer ;p

Jag har fortfarande inte kollat ikapp game of thrones. Har varit helt fast i drop dead diva istället. Helt sjukt vrickad serie ^^ har iaf sett klart säsong 4 nu, och 5e börjar först 23e juni så har tid att börja på avsnitt 6 på game of thrones nu. Men såklart är min dator fortfarande inne på reparation. Kan inte låna pappas hela tiden ;p

Jag har två stora sår på vänster armbåge från jobbet i måndags då vi skulle lägga oss ner på en madrass oc skjuta från 100meter. Ja, en matta. Min hud klarar ingenting :p på söndag ska vi fortsätta med skjutproverna. Hoppas det går bra!

På måndag ska jag göra en laboration i naturkunskapen, sen skicka in första delen av kursen. Känns bra :))

Börjar få ont i rumpan. Ska nog byta till crosstrainer. Xo


Kommentarer


Kommentera inlägget här: