camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Just bent

Kategori: Allmänt

Det var ett rätt dåligt utbud på cyklar på friskis så det får bli ett kort bloggand på crosstrainern istället. Det är visst lite mer ansträngande här :p

Hjärnan är ett mysteriskt under. Och ibland tänker den inte alls som man vill tänka, ofta tänker den alldeles för mycket. Jag kan iaf få för mig att vara intresserad av en person ibland, men det kan också gå över rätt fort. Alla mina singelår är bevis nog på det. Kändes annorlunda denna gång dock, och det var väl kanske. Hann dock inte utforska innan jag fick en rätt klar diss, så nu har jag jobbat på att få min hjärna att sluta annalysera frågan och bara komma över det. Det har tagit en snefylla, ett engångsligg (förlåt mamma), två millånga promenader och nåt pass på gymet för att lyckas, men tror iaf att jag gjort det. Känns mycket bättre nu. Tack mig själv ^^

Imorrn börjar jag jobba kl 06 och ska på uppdrag. Blir övertid, yaaay! :)

Hoppas det blir bråvalla i sommar, det känns så mycket mer lockande än ockelbos sommarmarknad. Man måste nog dock köpa biljetterna rätt snart, spec nu när p&l gått i konkurs och ställt in.

I måndags hade vi kompetensprov på jobbet. Först sprang vi fälttestet, 2km med kängor, hjälm, vapen, skyddsväst och annat mojs. För ett halvår sedan sprang jag på 13:10, och i måndags sorang jag på 12:49, så det blir bättre :) gränsen är 13:30, vi var ca 12 pers som sprang, och det var bara två som inte klarade det. En missade med en sekund, jäääättesurt! De får iaf göra om nästa månad, så hoppas dom klarar det då :)

Efter fälttestet var man såklart helt skakis och slut i kroppen. Då var det dags för multitest. Man ska klara armhävningar, rygghäng, situps, upphopp och armhäng. Ett minst antal reps eller sekunder, plus fler för att samla poäng. Vi började med armhävningar där man ska klara minst 8st. Jag klarade 20 vilket kändes helt ok eftersom jag var så skakis :p situps o rygghäng maxade jag på, armhäng gick sådär och upphoppet fick jag precis godkänt på. Kan verkligen inte hoppa :p man skulle iaf få ihop minst 175 poäng. För 1 o ett halvt år sedan när jag blev anställd fick jag ihop 275, och nu 308, så det går iaf åt rätt håll :)

Det går bra att skriva på crosstrainern iaf. Trots att jag svettas som en gris och allt kladd kryper ner i alla miljontals sprickor på displayen. Mm blää mums :p

Snart kommer emelie hem!! Hon kommer till regementet när jag går av på måndag så ska vi luncha. Längtar!! :D <3

Måste träna lite mer nu innan middagen som jag gjorde klart innan. Lax, broccoli, spenat och ärtor! Mums filibabba :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: