camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Saker är bara saker, och pengar är bara papper. Eller förtroende kanske.

Kategori: Allmänt

I lördags när vi flyttade så ramlade min telefon ur fickan hela tiden när jag böjde mig ner. Eftersom jag tappar den i stort sett hela tiden och det aldrig blir några skador så tänker jag inte mer på det. Nu fick den iaf nog när den ramlade på stenplattorna i köket. Hela displayen är fucked up. Över kameran till o med :( men den funkar fortfarande iaf ;p igår gick min dator sönder. På samma sätt som för ca 6mån sedan. Någon pigg i datorn lossnar och fastnar i strömkabeln. Så man kan inte köpa ny kabel utan måste såklart lämna in datorn på reparation. Innan detta, när man sett vad som skett, så är det bara att sitta där och se medan batteriet dör på datorn. Man får någon minut på sig att säga hej då till alla serier, filmer och framför all bilder man samlat på sig. Blää. Tydligen är det ett vanligt fel så dom har slutat att sälja denna modell. Laga den inte, ge mig en annan tack..

Jag börjar jobba först 19:30 så just nu sitter jag på gymet på jobbet och trampar på cykeln för att döda lite tid.

Sprang nyss 5,7km på 31min med mina powergloves. Alltså handskar med vikter. Helt ok tid men inte nöjd än :) det är fotboll på tvn, aik leder med 3-2 :))

I lördags när jag höll på att packa upp i nya köket så ringer jonas. Fattar direkt att han ska ha nåt. Just typiskt o dålig timing. Han, johan och patrik har iaf missat bussen hem efter en 48tim kryssning och står och väntar på att jag ska hämta dom i frihamnen. Klart jag gör det. Fattar inte varför han aldrig bara kan åka kollektivt som vanliga människor. Men men, jag släpper flytten och åker dit. Sen kollar vi hockeyn hemma hos rosen o wallius i uppsala. Efter det lyckas dom övertala mig att köra dom till gävle, så jag hämtar festprylar och hänger med dom dit. Blev en rolig utgång med massa nytt folk :)

Dagen efter hängde jag hos jocke ett tag innan jag vågade sätta mig i bilen o köra hem ;p jag fick äta av hans födelsedagspaj med grädde till frukost. Tack jocke, därför jag får blogga svettandes på träningscykeln ^^

Nu jobbar jag natt till på fredag, då ska jag köra upp massa grejer till lingbo, sen ta promenad med fia runt östby :) på lördag blir det att åka tillbaka till enköping för att fira ferlins examen. Snälla lignell låter mig sova hos honom :) sen åker jag därifrån till valbo på min kusins dop på söndag :)

I fredags hade min lillasyster teater med sin skola i gävle, så då åkte jag dit med familjen för att kolla på den. Innan så samlade jag ihop några vänner för att fira jockes födelsedag med tacobuffe på rack n roll. Kevin, ak och simon dök upp vilket var jättekul! Ak följde med på teatern, vilken var asbra :) riktigt underhållande och alla var riktigt duktiga! Jag fick en vinflarra av ak o simon i födelsedagspresent, så himla goa :)

2 tim kvar till jobb, får lägga ner telefonen och kämpa lite nu kånner jag :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: