camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Den ultimata frukosten

Kategori: Allmänt

jag har hittat en ultimat frukost (förhoppningsvis)! ska iväg och träna mage om en timme och hoppas på att orka hålla ut lite extra :)
frukosten består iaf av 170g av lättkvarg 0,1% 94kcal, 50g blåbär 20kcal, 10 bitar gojibär 15kcal, 2 tsk chiafrön 31kcal och 2 msk av Pauluns granola hasselnöt/dadlar musli 112kcal.
detta ger mig en frukost på 273kcal med 27g kolhydrater, 22g protein och 7g fett. gojibären ger mig c-vitamin, järn, antioxidander, 7 av de 8 livsnödvändiga aminosyrorna, kalcium, zink, selen och ämnen som är bra för synen.
chiafrönen ger mig omega3, B-vitamin, kalcium, fosfor, potassium, zink, koppar, magnesium, 18 aminosyror och ett ämne som heter bor som hjälper kroppen att ta upp kalcium. eftersom jag inte dricker mjölk så är detta är väldigt bra sätt att få kalcium. magnesium behövs också eftersom vi behöver extra när vi tränar o svettas mycket. alltså, en riktigt bra frukost som gör att jag kan skippa alla kosttillskott som c-vitamin brus, kalcium, magnesium och selen. D-vitamin tabletterna fortsätter jag dock att ta tills solen tittar fram igen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: