camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Fitnessgala

Kategori: Allmänt

I morse började jag dagen med att ta en promenad på 6,6km. Nu sitter vi hemma hos mina kusiner och kollar på en dokumentär om två tvillingbröder som provar två olika dieter. Ena äter mycket fett och den andra äter mycket kolhydrater. Han som åt mycket fett tappade 2kg muskler på en månad. Han fick även lägre insulinkänslighet och är nära att få diabetes. Han fick även sämre prestationer vid träning och hade svårare att tänka eftersom hjärnan behöver kolhydrater. Den finns på vetenskapens värld och är helt klart värd att se om man tror på LCHF. Här visar det tydligt att det inte är en optimal diet. Ät rätt kolhydrater och rätt fett! Uteslut inte den ena. 
 
Nu ska vi iväg på 3e och sista dagen på fitnessgalan i globen. Imorrn börjar jag mitt matexperiment som ska pågå i 6 veckor :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: