camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

kompetensprov

Kategori: Träning

Idag har vi haft kompetensprov på jobbet. 
Vi gjorde skjutprov på förmiddagen, sen multitest och fälttest på eftermiddagen. Multitestet är att man ska klara ett visst antal armhävningar och situps, sen ska man klara en viss tid på rygghäng och armhäng. Och så ska man hoppa minst 30cm upp i luften. Det gick helt okej, att hoppa högt har jag alltid haft svårt för, så der skulle jag behöva öva mer på. Det enda som kändes riktigt tungt och var svårt var armhängen. Orkade bara hålla mig själv uppe i stången minsta tiden, vilket är 15 sek. 
 
Fälttestet gick inte så bra idag. Vet inte varför men kändes tungt och varmt. Har lite ont i halsen och hoppas innerligt att det inte blir värre efter testerna idag. Kravet är 2km på 13min och 30sek i kängor, hjälm, vapen, vattensystem, kroppsskydd osv. Vi ska klara alla dessa prov varje år, och idag sprang jag in på 1315, vilket är den sämsta tid jag fått hittills. Förra året sprang jag på 1240. Hoppas det bara var en dålig dag så att jag inte blivit svagare och fått sämre syreupptagning. 
 
Jag blev iaf godkänd på proven, så nu är jag safe i ett år till :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: