camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Torsdag

Kategori: Mat

Nu till middagen kändes det riktigt jobbigt att inte kunna välja laktosvarianten. Det var fiskgratäng i gräddig sås, vilket är det enda som sfab levererar som faktiskt smakar gott och känns relativt hälsosamt (om man bortser från grädden och säkert all massa salt). Eftersom jag har laktosvecka och inte kunde äta grädden var jag tvungen att välja nuggets med couscous. Yay. Not. Besvikelsen och missnöjet var stort. Couscousen innehöll iaf broccoli, haricot verts och gröna linser, vilket hjälpte lite grann. Jag fick 6st nuggets, men åt bara 1. Istället tog jag champinjoner,  rivna morötter, tomat, gurka, majs, paprika och isbergssallat som jag åt tillsammans med couscousen. 
 
I morse åt jag havregrynsgröt med kanel till frukost på jobbet. Det är enklast när jag inte kan äta kvarg eller yoghurt så det känns som det blivit mycket gröt nu.
 
Till lunch var det pannkaka med sylt o grädde och ärtsoppa eller kycklingsoppa. Såklart var allt det laktos så jag fick köra uteslutningemetoden och blev kvar med köttgryta, råris, rödbetor och champinjoner. Jag undviker helst att äta fyrfota djur, men jag hade inte bara velat äta råris precis :/ Det var iaf riktigt bra att det fanns råris, det vet jag inte om dom haft någon gång. Mina gnäll lappar om att jag vill ha mer hälsosam mat kanske smått börjar löna sig. Kanske. Lite. Oklart. Men jag är tacksam för dagens råris :) 
 
Ca 3 tim efter lunch åt jag en apelsin till mellanmål, och ja, middagen har jag redan gnällt om :p 
 
Nu slutar jag jobbet om 3tim. Då ska jag hem till Daniel i Uppsala och sova där. Längtar en massa. Helt klart värt fast jag ska vara tillbaka här på jobbet innan kl 07 imorrn igen. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: