camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Mors dag

Kategori: Allmänt

Idag har varit en bra dag! Det är sista dagen med laktosfri mat. Det har varit rätt utmanande, t ex idag när jag var i gränby centrum med mamma och syrran och skulle köpa en smoothie så fanns det bara 1 utan yoghurt. I gränby tog vi alla 3 massage, och vi bjöd mamma i mors dag present. Sedan shoppade vi lite på Åhlens.

På förmiddagen sprang vi I'm a runner loppet som är 5km en gång i månaden. Daniel var med också men sprang före. Mamma tog sitt tempo längre bak och jag höll mig med syrran. Hon klarade att jogga mer denna gång än förra gången. Då gick hon mer men denna gång gick hon bara i en lång mördarbacke, så jag är stolt :) När resultaten kommer upp får vi se om vi fick en bättre tid än förra gången, men jag tror det var rätt lika. Får träna en massa till i juni :)

Jag följde med föräldrarna och min lillasyster till deras vallokal när de röstade idag. Det är lite spridda tankar o åsikter i familjen, men vi är nog på högersidan allihopa iaf, förhoppningsvis ; p

Jag skriver mer om vad jag ätit de senaste dagarna senare.

Imorrn börjar glutenveckan, och då ska jag ha en tävling med mamma om vem som kan gå ner mest i vikt på en vecka. En vecka är så pass kort att man borde kunna hålla sig från onyttigheter och kanske träna lite extra :)

Igår jobbade jag som trafikdirigent i en korsning med avstängda trafikljus under ett cykelevent. Det var riktigt varmt och jag brände mig i ansiktet. Men det var rätt kul :) jobbade 06-14 ungefär. Extrapengarna behövs, eftersom jag ska betala ca 12000kr till csn denna månad pga att jag tog bidrag när jag pluggade distans förra hösten. Jag hade tydligen inte rätt till bidrag eftersom jag jobbade och tjänade pengar samtidigt :/ så plugga o dra på dig massa lån, eller jobba, inte båda samtidigt. Jobbet frestar lite mer just nu.

Nu ska vi snart äta lyxmiddag som Maiken och Dennis håller på att laga, sen ska jag ta en promenad till Daniel som sitter hemma och tentapluggarar.


Älski rakade av sig skägget i fredags, och det blev rätt stor skillnad. Men han är lika fin hur som :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: