camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Mage

Kategori: Allmänt

Igår tränade jag mage på friskis innan Sara och Hannah kom över till mig. Jag värmde upp 2km på löpbandet på 10min, sedan gjorde jag plankan 1min och 30sek 2 gånger. Jag gjorde även sidolyft med 8kg kettlebell 10 reps på varje sida 3 sets.

Jag körde även den när man låser fötterna o sitter i nedåtlutning då man ska lyfta upp överkroppen mot knäna. Den gjorde jag 20st×3. Sist gjorde jag den då man sitter o håller i två "snören" och drar överkroppen nedåt. Den gjorde jag först 12st på nr 8, sedan 12st på nr 9, och sist 20st på nr 8.

Idag gick jag en 9kms promenad före frukost på 1h och 20min, sedan efter frukost joggade jag 2km i solen. Det var riktigt varmt o jobbigt i solen verkligen! Men klagar inte på det toppenfina vädret :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: