camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dag 1 Laktos + sista vegdagen

Kategori: Mat

 
Vegetasiska veckan var en ren barnlek jämfört med denna. Jag kommer sakna kvarg, yoghurt och proteinshakes mest. Att inte kunna slänga i sig en proteinshake direkt efter träningen är svårt. Ska försöka hitta en alternativ lösning.

Hittills idag har jag ätit havregrynsgröt m kanel till frukost. Till lunch gjorde jag en blandning på morötter, rödbetor, ingefära, lime och apelsin. Jag mixade det i en stavmixer och blandade sedan i några psylliumfröskal och linfrön. Det var inte supergott, så tog några tuggor o värmde sedan upp chili con carne från frysen, gjord på köttfärs, lök, krossade tomater, kikärtor, kidneybönor och champinjoner. Jag åt lite av den och ställde in resten i kylen.

Nu när jag kom hem från jobbet åt jag några tuggor igen, både av chilin och mojset med bl a rödbetor och morötter.

Kl 17 ska jag på middag hos Hannah, Ludde och Frank, så får se vad det blir :) Hannah är gullig o skulle se till att det var laktosfritt iaf. Det känns lite som att man blir en börda. Jag är riktigt glad och tacksam till att jag inte är allergisk eller intolerant mot något.

I söndags var sista vegetariska dagen. Då åt jag gröt med psylliumfrön, linfrön och solroskärnor tsm med en knäckemacka m smör och ost till frukost hemma hos Michelles mamma. Sedan åt jag en smoothie ute på stan i Sthlm när vi fikade. På tåget hem mot Enköping åt jag en mindre macka med mozzarella och tomat på.

När jag kom hem åt jag det sista av tacosen som fanns kvar från i fredags. Sedan rätt sent hemma hos Daniel i Uppsala åt jag kvarg med bär och musli. Tog även några tuggor från Daniels glass :)

Imorse vägde jag 64,4, så är ungefär lika som förra veckan.
 
Jag failade ju igår, men åt bl a lax och grönsaker i ugn tsm med bulgur och chilibea till lunch. Frozen yoghurten som jag åt var riktigt god :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: