camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

dagen efter

Kategori: Allmänt

ni vet när man går the walk of shame? samma walk som kvällen innan var walk of fame :) hur märker man då skillnaden på en walk of shame och walk of fame? jo (shame) dagen efter är man inte lika snygg som man trodde att man var kvällen innan. man går inte med huvudet lika högt eller med självförtroende på topp. huvet hänger även lite extra eftersom man oftast har en sådan där jobbig huvudvärk. sminket har kletats ut sådär sexigt att man inte vill se sig i spegeln. det ser även ut som att en hel fågelfamilj har spenderat natten i ens hår, så de står överallt sådär lite snyggt. man har säkert även tappat bort något, t ex ett klädesplagg, eller så kanske man har fått med sig nåt extra. oftast en tändare. benen är lite vingligare än vanligt, man ser inte riktigt fördelarna med de där höga klackskorna längre. inte heller klänningen som är alldeles för obekväm. det enda man kan tänka på under denna walk är att komma hem. och att när man kommer hem skall man äta en massa god fet mat, och sedan sova resten av dagen. det brukar oftast bli så också. för mig idag blev det att äta pizza och sova till 16.

en vän sade till mig igår på vägen in till stan att om man har minnesluckor dagen efter, då är det kroppens sätt att säga ifrån och kanske tagga ner lite på drickandet. så ja, från och med nu skall jag, camilla franksson, tagga ner med drickandet. rejält. önska mig lycka till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: