camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Första skoldagen!

Kategori: Allmänt

Igår vad en bra dag! Hann med en hel del. Slängde skräp, torkade hyllor, diskade, handlande, hämtade ut paket osv. Sedan kl 16 mötte jag Anne på stan. Vi fikade, gick runt i affärer, sedan promenerade jag med henne hem så jag fick se hur hon bodde :) Var riktigt trevligt att se henne igen och hoppas att vi kommer att fortsätta umgås. Hon har actic gym vid sin skola i boländerna och får gratis kort där. Jag vill också skaffa det så att vi kan träna tillsammans, kostar dock 300kr i månaden. Vet inte om min budget fungerar till det. Men vi får se.
Jag ringde om ett jobb igår som mäklaren jag jobbade med här om dagen tipsade mig om. De bad mig komma in nu på måndag, yay! Får hoppas att jag får det. Behöver så mycket jobb jag kan få. Funderar på att ringa och kolla om jag kan servera på nationen också.
Kl 20 igår åkte jag hem till Lizzie och kollade på True talent. Det var rätt kul. Det går tydligen på 3an, inte 6an, så jag kan inte se det hemma hos mig :/ Tänkte göra det till en tradition att komma till henne och se det en kväll i veckan, men dom ska tydligen visa det varje dag. Kan bli lite svårt ^^ Men det går att se på internet så jag ska nog inte hamna efter (;
Så, idag. Äter melon, dricker te, lyssnar på radio och försöker förbereda mig psykiskt för utmaningarna som väntar mig. Skolan är 16-17 ikväll. Sedan är det årsmöte med MUF 18-21 som jag ska gå på. Tänkte ut och springa lite nu snart. Så att jag håller syresättningen igång och orkar med allt som ska göras ^^
Imorrn är det torsdag, så då är det socialnämnden och styrelsemöte som gäller. Somnade innan tolv igår och vaknade halv 9 utan ringklocka, känns bra! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: