camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

sjuk, plugg, uppsala

Kategori: Allmänt

varje gång jag kommer till ett nytt ställe med helt nya människor så tänker jag att jag ska börja om, vara någon annan, bättre. har äntligen kommit fram till att det inte spelar någon roll vart jag åker. jag är fortfarande jag.
när jag vaknade upp på den där hemska lilla madrassen i lördags trodde jag att det var värsta bakfyllan på år. det visade sig vara en hemsk sjukdom istället. mådde uselt verkligen. hög feber och halsmandlarna svällde rejält. har knappt kunnat äta något sedan dess. idag har jag mått lite bättre dock. känt mig piggare och har inte lika ont i halsen. verkar ha smittat syrran och en kompis också, inte bra! åkte till lingbo igår så mamma kunde ta hand om mig ^^ åker kanske tillbaka till uppsala imorrn. missade ett jobb i länna pga av dehär, inte okej!
blev antagen på en till kurs idag på reserven, så blev av med en av de andra eftersom man inte får läsa mer. så nu ska jag läsa praktisk engelska och samhällskunskap, statskunskap. 200%. blir intressant att se om jag pallar trycket. är intressanta kurser iaf så blir nog roligt.
på torsdag ska jag till johanson på poolhäng och kräftskiva. har ingen aning om hur jag ska ha råd med kräftor eller resan dit och hem, men antar att det löser sig. vill ju inte missa det!
sen på fredag ska jag ha inflyttningsfest på mina 18kvm, spännande hur de ska gå! får nog vara i köket och på balkongen också. borde gå bra. kommer säkert inte så många ändå. de flesta bor långt ifrån eller ska jobba. borde ta det lungt ändå. dricker för mycket. funderar att köpa alkoholfritt vin till både torsdag och fredag, hur jag nu ska ha råd med det. fattig student som jag är nu för tiden ^^
uppsala hittils har varit jättebra. trivs! nu ska jag gå tillbaka till min bok, sen försöka somna. laters
ps tågluffningen med wittan och persson var grym. ska man resa på nåt sätt, då är det tåg som gäller (;

Kommentarer


Kommentera inlägget här: