camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Studier

Kategori: Allmänt

Studierna på Uppsala Universitet har börjat! jag har kollar igenom lite vilka kurser jag vill läsa. än så länge har jag kommit fram till dessa: nationalekonomi A 30hp, förvaltningsrätt 15hp, statistik 15hp, statskunskap A 30hp, retorik A 30hp, juridisk översiktskurs 15hp. det tillsammans är 135hp. denna termin läser jag praktisk engelska 30hp, statskunskap 15hp och sociologi 15hp. tillsammans blir det 195hp. ett program på 3år är 180hp. men jag tror inte att jag kommer att få ihop en examen på detta eftersom det är en stor spridning. måste även läsa statsvetenskap b och c. plus lite mer skulle jag tro. ska prata med en studievägledare senare. men jag skulle tro att med allt jag vill läsa, plus utlandsstudier (eftersom jag vill till usa en termin) så kommer det att ta ca 5 år för mig att bli klar. om jag nu skulle genomföra detta. får se hur det går (:
har varit vaken i 4 och en halv timme nu utan att somna någon gång. känner mig duktig (; ska strax dricka min andra kopp te. har spenderat morgonen med att gå igenom en massa olika hemsidor och länkar. försöker se vad jag ska läsa på för något. sitter här med en massa böcker och vet inte vart jag ska börja. ska till biblioteket idag och hämta ännu en bok. måste börja någonstans.
har även skrivit en lista på det jag vill handla. som självfallet får vänta till nästa vecka, och veckan efter det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: