camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

blond tjej

Kategori: Allmänt

ja, självklart är det jag som är blond. märks tydligt minst tjugo gånger om dagen, give or take ^^
men ja, svårt att bli av med denna curse som har blivit min fina stämpel. ett exempel idag var när jag inte fattade var mackan i hörnet betydde. googlade det till och med. inte okej! frågade hult om han visste vad det var. var tvungen att skratta för mig själv, och sedan berätta för min lillasyster när hon undrade vad jag höll på med. alla kan nog hålla med om att jag hade tappat någon skruv där någonstans!
fick veta ikväll att jag har tenta nästa måndag. i kultur och samhälle. den.värsta.tentan.ever! kommer bli jätte svårt. har hela tiden trott att jag haft typ en månad kvar. men ikke, sådan bra koll hade jag! här går tiden fort minsann! ojojoj. jaja, nu ska vi inte deppa över det! :) allt löser sig. det mesta iaf. och har det inte löst sig, då betyder det bara att det inte löst sig än :p
ockelbo är et riktigt slask slash winter not-wonderland. mina små söta stackars strumpor blir blöta direkt jag går utanför dörren. och nej, jag går inte ut utan skor på fötterna. jag är inte SÅ blond. eller? (;
har gått runt i min höstjacka och de där värdelösa skorna hela tiden. undrade varför jag frös. hur kunde jag frysa när jag hade både mössa, halsduk och vantar liksom? men så fort jag tog på mig vinterjackan och vinterskorna som fanns hos mamma blev det en ENORM skillnad. riktigt varmt och skönt verkligen :)
hundar är inte så mysiga som man kan tro. man får aldrig vara ifred och de förstår inte när man säger "vänta lite med att slå på mig med din hårda tass med vassa klor en stund medan jag försöker svara på annes sms". iaf inte denna hund. han hör det som "ja snälla, låt mig inte alls vara ifred, slå mig lite med huvudet också och kom närmre" dumma hund ^^ eftersom jag är den enda som låter honom ligga i sängen så är han ju självklart alltid hos mig nattetid också. räcker heller inte med att ligga vid fotänden heller, utan han ska såklart antingen ligga på mig, eller på mitt täcke, eller precis där jag vill ha mitt huvud. eftersom jag är så snäll så försöker jag lägga till en liten suck och ger honom en liten knuff, och hoppas på att han ska fatta vinkeln. men ikke

Kommentarer


Kommentera inlägget här: