camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

sthlm

Kategori: Allmänt

sitter hemma hos lillebror på odenplan och installerar company of heroes på min nya dator. ska nörda det spelet hela dagen imorrn. julafton var helt okej. morfar kom och åt lunch med oss, vilket han aldrig brukar göra. så det var trevligt. han tog tåget hem till anita strax innan kalle anka började. efter att jag hade sovit i soffan genom nästan hela kalle anka, så fick jag agera nisse och dela ut julklappar. vi blev alla nöjda över våra fina klappar :) jag hade såklart glömt alla förutom dennis paket i uppsala. klantigt av mig. jag hade heller inte slagit in dennis julklapp, så fick göra det efter lunchen. självklart hade vi knappt nå inslagspapper kvar, så fick lappa ihop några olika. till och med en servett kom till användning. blev ett riktigt fint paket måste jag säga ^^
efter julklappsutdelningen så spelade vi några matcher lol. ja, vi är ju en nördfamilj trots allt :p sen åkte jag och jessica ner till ockelbo. hämtade upp jocke först, sen hem till jessica för att förfesta. loye kom även strax där efter. blev en riktigt rolig kväll med massa bekanta och gamla vänner. ja, tills vi var hos robert förstås. hans nya tjej, alex, är tydligen psycho eller nåt. hon fick för sig att jag var besatt av robert och att jag inte fick vara där. fattar inte vad hon fått det ifrån, men okej. hon verkar inte förstå hur det fungerar i obo heller. och hon känner helt klart inte mig alls. robert var ingen hjälp heller. bara agera som hennes lilla puppy och gjorde det hon ville. pussy! palla drama folk. iaf så slängde hon ut mig, helt utan anledning. och sen fick även pontus damp och slängde ut syrran, bad henne dra åt helvete och grejer. vet inte vad det är för fel på det där folket. dom får vara så helt enkelt. inte vårat problem. men kvällen blev lyckad ändå! kom hem runt 4 tror jag, så helt lagom. lyckades även få med mig 9 öl hem, fråga inte hur, för de är inte mina :p det var iaf jag jess och dennis som sov hos jessica. alla var helt slut dagen efter så vi låg i soffan och myste till filmer ända fram till typ 7 på kvällen. då åkte vi upp till mo för att dennis skulle hämta prylar. fia var även där vilket var jätte kul. alltid nice att få träffa henne och hennes lilla mästerverk elias :)
sedan låg jag och jessica inne och kollade film hela kvällen. jag låg uppe och kollade oc till kl 06 på morgonen. jag slutade bara för att datorn dog och laddaren var inne hos jess :p strax innan kl 09 i morse åkte vi med mamma, dennis, maiken och tobbe till kina och co för att äta brunch. var massa trevligt :) ska dit igen den 7e. sen åkte jag och jessica till globen och shoppade lite på rean. jag gjorde en del fina fynd. två kavajer, en tröja till glitterfesten och en morgonrock i siden. nöjd med mina inköp (: sedan skulle vi gå till farfar. gick såklart vilse och behövde bli upplockade. svårt det där med enskede ^^ hos farfar var det jättetrevligt. älskar att det är precis samma folk och samma saker varje år. samma sånger, dikter och saker som händer. är en härlig och helig tradition i vår familj (:
nu sitter jag iaf hos alex, agge och lamin. agneta och lamin åker till luleå imorrn så de blir jag och alex ensamma hela dagen och natten. antar att de blir en del dataspel och redbull ^^ sen på ons ska jag till gävle för att äta frukost och anne, och sen gå ut och shoppa lite på rean med henne. kl 14 ska jag träffa familjen för att bowla i två timmar. sen ska vi äta middag och sen se två biofilmer. kommer bli en riktigt lång dag :p men en riktigt bra sådan! har kommit 29% på company of heroes nu. de går inte fort inte! ska spela ett game av star craft så fort jag är klar här. alex ska ha praktik i vår och ville ha den inom försvaret, så jag ska kolla efter praktik åt honom på regementet i enköping. då kan han bo hos mig den veckan. längtar (: ne nu får det räcka, usch så lång och tråkig text ^^ laters babes

Kommentarer


Kommentera inlägget här: