camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

dum

Kategori: Allmänt

no brains i denna tjej. tydligen ska man dock iaf vara lyckligare om man är dum än om man är smart och tänker mycket. men om man är dum, och tänker mycket, betyder det att man bara är dum och olycklig? hoppas inte. vill komma någon vart, vill se platser och kunna saker. vill förstå vad folk pratar om och delta i diskussioner. kan väl aldrig vara för sent för att uppnå det. eller?

jag vet också att jag inte är bra här. är sjuk mycket, har dålig kondis och ingen motivation och psykisk styrka att kämpa. jag är väl medveten om det tack ni. men jag tänker inte sluta. tänker vara kvar till muck. sluta det jag började. visa att jag kan.

sen blir det att resa och plugga. jajamen!

har iaf hellbom. galet snäll du pojk :) hade en askul kväll med honom på patrullen ikväll. får inte gå in på detaljer antagligen men kan säga att den innehöll massa små konstiga vägar utanför kartan, zigenare och läskiga telefonsamtal. slutade dock med gratis mat. woho! skyller på fullmånen för alla dessa konstigheter. magnusson hade även hunnit blivit rädd för spöken medan vi var borta. nu vågar han inte gå tillbaka till sovrummet, haha (;

allt blir nog bra till slut. just nu skulle jag bara vilja sova. imorrn byter jag till dag och får sitta med ett nytt gäng som kommer. bl a möller (: blir massa mys.

gjorde chokladpudding åt mig, hellis och magnusson idag. mums! måste sluta med alla dessa läckrigheter ^^
ska sitta i lc till uppställningen är över. borde vara strax efter 7. håll ut! framför allt, håll dig vaken ;p

harpan är en god vän i vakten, tack för att du finns!

fick ett konstigt telefonsamtal i natt. eller ja, ett meddelande på min telefonsvarare. vet inte hur jag ska ta det. får nog lyssna igenom det imorrn igen. försöka förstå något av det ^^

har haft högläsning av gottes bok idag. den verkar intressant. kanske borde läsa den efter honom. han håller alltid på med invecklade, komplicerade, sofistikerade, smarta och intressanta saker. önskar jag förstod ett smack av det ^^men som sagt, får jobba på det. vorde dock inte så fel med lite uppmuntran istället för "rolig" mobbing.

aja, nu får det vara. ska gå och lämna tillbaka basketbollen jag har i knät och fixa mig en kopp te. man kan ju faktiskt bli pigg!


har fortfarande inte växlat ett ord med dig sedan den där kvällen. jag drar ut på det så länge jag kan. vet inte vad jag ska säga. fast egentligen vet jag exakt vad jag ska säga. måste bara ta modet till mig. är rädd att förlora dig när jag pratar med dig och säger hur jag känner, men vet att jag antagligen ändå redan har gjort det nu när jag undviker dig.

idag fyller nattis år. dom är ute och festar utan mig. eftersom jag är fast här. som vanligt. men snart är det över. hoppas ni fått en rolig kväll!

ne, nu drar jag. måste tydligen prata med hellis för att hålla honom vaken (; 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: