camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Larmcentralen

Kategori: Allmänt

Heeeeeeeeeeeeeej!

klockan är halv 2 och jag sitter i övre lc. börjar bli trött vilket jag tycker är helt acceptabelt eftersom det är första nattpasset denna helg. häller i mig te och låter psyket ta över. psyket säger att man blir pigg av te. så då måste det ju vara så!

magnusson och hellbom är ute på patrull, hamza sitter i nedre lc och gottfries är ute och lökar. sover antagligen. det skulle jag vilja göra just nu. hade varit nice. men måste sitta här till kl 3. då ska jag ut på patrull. efter det får jag iaf vila fram till kl 5. alltid något!

jag och gotte har suttit och läst lite i slitz. historier och bekännelser liksom. kan vara riktigt kul :) det kommer nya slitz hit lite då och då. jag undrar vem det är som tar hit dom ^^inte för jag klagar. har ju själv prenumererat på moore förut så. finns faktiskt rolig och intressant läsning tjejer! hehe :)

den här veckan har vi varit ute i fält. jag fick feber och en jäkla jobbig förkylning. såklart! fick sova inne två nätter. var kallare där än i tältet, toppen liksom! ville sova i tältet. tycker det är asmysigt. iaf när man sover bra. liksom när det inte lutar åt något håll, när de inte droppar in, ligger på något hårt eller när någon är dålig på att elda så man håller på att frysa ihjäl! när man ligger bra sover man som en gud! fick dock inte sova där. kapten var rädd att jag skulle smitta hans fina soldater! maha ;p

börjar bli trött på att bara höra en massa olika the baseballs låtar om och om igen, men orkar inte byta så antar att jag får skylla mig själv.

är såååå nöjd med min tatuering på foten by the way. rosa pantern utan rosa. it's all for you <3

på onsdag ska jag åka hem för att gå på styrelsemöte. sedan är det utbildning med tingsrätten hela torsdagen. trevlans :) på fredagen ska jag eventuellt hjälpa till med någon enkät på p-lunda. borde kolla min mail om det. sedan bär de tillbaka till enköping. ska vara uppställda i korridoren 13.00 på fredag. måste öva och greja till de vi ska göra och visa på besöksdagen som är på lördagen dagen efter. jag skrev upp att jag skulle ta hit ca 25 pers, medan de andra har typ 6. kapten sa att de var rekord. vore kul om de bara kommer typ 10 ^^mer mat till oss liksom, woho! i för sig sade kapten nåt om ärtsoppa. fast jag tror de blir typ korv med bröd. lätt och lagom! :)

veckan efter det har vi sib (strid i bebyggelse). de blir nog nice. skulle kasta lite handgranater och så tror jag. jag har även fått skjuta pansarskott nu. var grymt faktiskt!

helgen efter det är jag förhoppningsvis ledig. blir de att endast ligga hemma och vila upp sig då kanske? antagligen inte. har dock bestämt mig för att försöka ha en vit månad. detta blir första helgen. den är ju lätt eftersom jag är här. får se hur de blir nästa helg då jag är ledig lördag kväll. i can do it!

har typ endast gått 10 min till en kvart. tiden måste helt ärligt nästan stå stilla här! om jag skulle ligga hemma nu med datorn i knät skulle tiden bara rinna iväg! de gör den jämnt. men så är de väl för alla antar jag. någon borde uppfinna ett sätt att få det att bli tvärt om. liksom så att tiden går sakta när man vill att den ska det, och fort när man har tråkigt och vill att tiden ska rinna! affärsidé (;

förresten, om man är osäker borde det ju inte vara rätt. eller är de för att man inte riktigt gett det en chans? men man borde inte tveka. så jag tror jag avvaktar ett tag till. får se hur de blir. kan ju sluta gott. liksom. typ. kan bli bra :)

sleep tight!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: