camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

missnöjd

Kategori: Allmänt

har nu varit ute och letat igenom alla mina kartonger efter ett papper, utan framgång! blir så less på mig själv. att det ska vara så svårt att hålla reda på saker liksom. komma ihåg saker. det är nog min sämsta egenskap. oj oj oj :p ska leta lite till, i pärmar och så, sen blir de väl att ge upp och skicka efter ett nytt för 200 spänn. vad jag gör för dig..

har lånat ut min dator idag. till robban, tobbe, jonas och hjelm. kommer gå bra, eller? dom ska på partykryssning 40 tim, awesome! hade åkt jag med om det inte var så att jag hellre hänger med min söte lillebror på odenplan (: han tjatar att jag ska köpa star craft 2, så de blir väl att jag gör de och lirar med honom hela helgen. nice!

idag ska jag hem till emmie i bergby :) var där i, hmm, måndags?, också :) hon satte i löshår på mig då. ska sätta i lite mer idag. blev väl rätt bra, är nöjd med längden liksom. är dock inte så stort fan av limmet jag nu har i håret. var hemskt att ligga och sova på första natten. börjar bli bättre nu tror jag :p

i tisdags var jag till sthlm med jonas. han skulle tvångt åka dit och köpa one piece dräkter till kryssningen ^^ efter lite möda hittade vi iaf fram till affären. både jag och jonas provade varsin, och oj vad söta vi var! haha, hemskt fula dräkter de där! kom iaf fram till att grön nog var snyggast. han passade bra i den iaf :) får hoppas att dom andra grabbarna gör det med.

när vi kom hem igen så åt vi kina lunchbuffé, gottit värre :) tjänade in lite cash då med så då tyckte vi tydligen att det var okej att spela bort de på maskinen ^^ spelberoende jonas! inte bra (; efter detta roliga äventyr styrde vi vidare till rusta. gick in för wax och kom ut med en massa grejer (såklart) men blev bra ändå. han skulle ju tvångt ha dom där pepparkakorna, som inte ens är särskilt goda alls! men dom kostade ju bara 5kr, då måste man ha ^^
sen var de solarium som gällde. våra trötta kroppar somnade såklart. somnar alltid i solarium, så skönt! :) nu hade iaf kl hunnit blivit halv 3, så då körde jag hem jonas och åkte ner på stan. hade tatueringstid kl 15 liksom! blev riktigt bra!  gjorde sablans ont dock! aldrig mer tatuering på foten! hehe :)

mina systrar maiken och jessica mötte mig där. hade nämligen bokat in någon prova på yoga kl 17. så då drog vi dit. var hemskt trött efter denna äventyrsfyllda dag ^^, så jag både maiken och jag somnade så klart. vi är varandra lik. men hur ska man kunna låta bli att somna när man bara ligger där? med kudde och filt. ska blunda och lyssna. hade inte du somnat? jag tror de ;p

jess och maiken åkte hem till lingbo, efter att ha släppt av mig hos jonas. nyrro kom dit också, så kolla vi på hockeyn. var meningen att vi skulle åka till läkerol och se den, men var tydligen för mycket ansträngning ^^ jag lagade lyxmiddag, enligt mig själv. jag kan min mat, som sagt (;

blev kvar där över natten och åkte sedan hem med två tåget igår. då följde meuller och kevin med och så spelade vi lite spel, kollade på solsidan, lagade mat och hade allmänt trevlans :)

är lite mer grejer som snurrar runt i mitt huvud, men det tar vi en annan gång. skjuter upp det som vanligt. sånt som inte är lika roligt, utan bara jobbigt. orkar inte tänka på det just nu. vet inte vad jag vill. vet inte vad du vill att jag ska säga heller. hatar "the talk".. har bestämt mig för att ta ett bekymmer i taget. vi börjar med mormor. hennes begravning är på måndag. hatar verkligen begravningar. nästan lika mycket som jag hatar sjukhus och kyrkogårdar. vem har bra erfarenheter av något av de? men kommer nog gå bra. kanske. inte. skulle vilja skjuta upp det också, men är inte lika lätt..

farfar fyller iaf år på söndag, så då ska jag till enskede och hälsa på honom :) 

fortsättning följer.. ^^  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: