camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

tingsrätten

Kategori: Allmänt

idag var första gången för mig som nämndeman i tingsrätten. när det var över hade jag en känsla som verkligen inte går att beskriva i ord. man har liksom suttit där och gjort ett val som kommer att påverka ett antal personer resten av deras liv. själv har man aldrig yttrat ett ord till dom. bara lyssnar några timmar på vad de har att säga. är otroligt svårt att bestämma någons öde sådär. rädd att man väljer fel. men denna gång var jag rätt säker på min sak. tingsrätten är mäktig, helt klart. får en överväldigad och exalterad känsla som är svår att tänka sig. jag har aldrig känt den förr. kom liksom in på högvarv, glad och orolig på samma gång. låter som en drog typ ^^ fick läsa domareden, var spännande, men gick inte till som jag trodde det skulle. man märker att man sett alldeles för mycket på film. väntade mig värsta stora salen, så kom man in i ett litet minirum. mysigt (; är nog dock inte lika mysigt nästa gång och man dömer en mördare eller nåt :O
är inne på 5e boken av mari jungstedt, sen är det bara två kvar. då går jag över till de tre jag fick i julklapp, sen kan jag köpa fler (; är enormt sugen på att köpa fler böcker. helst från fakta avdelningen. kan vara riktigt intressant. men det känns ju dumt att köpa fler när man har 5st olästa som ligger och väntar liksom.
idag efter tingsrätten så åkte jag direkt till ockelbo och hann gå på slutet av mötet med socialnämnden. fick skriva på tystnadsplikt. med alla eder och tystnads plikter jag har nu, är det mäkta svårt att veta vad jag egentligen får säga och inte. man kan tycka att det kanske är bäst att inte säga något alls då. men nu är det ju så att detta är mitt liv, min vardag. självfallet vill jag prata om det. hur tråkig blir jag inte annars? ska jag bli en sådan där person som bara svarar "bra" när någon frågar hur dagen har varit? DÖ TRIST! :)
har legat och myst med min katt sasha en sväng. hon lade sig i mitt knä rätt länge på eget bevåg, lekte lite med min bok och telefon ett tag till och med. sedan flyttade hon och lade sig vid mina fötter istället. var tydligen inte så roligt när jag skvätte vatten i ansiktet på henne. finns det ingen katt som uppskattar vatten och dess härlighet?
jag har fått tillbaka min klocka av jonas ÄNTLIGEN. var verkligen på tiden. väntar du dig en medalj och tack-kyss nu? även fast jag är otroligt glad att ha tillbaka den, vore det ju bäst om du inte slarvat bort den från början (;
har en massa ärenden att utföra imorgon, så nu blir de till att sova. självklart skriver precis någon på msn för det. varför skriver utlänningar som man inte har någon aning om vilka de är? de liksom addar någon random och bara börjar skriva. förstår inte grejen :p
kyss god natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: