camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

trevlig ledighet!

Kategori: Allmänt

helt obeskrivligt skönt att vara ledig. kunna sova, kolla filmer, sitta vid datorn, skriva med vänner och umgås med familjen! bara att kunna gå in på ica och träffa folk som man kan prata med. hur härligt som helst. ändå har jag än så länge bara varit ledig i 3 dagar. har massa dagar kvar :)
blev sent igår igen. denna gång läste jag inte utan kollade på film. easy a. har också sett the tourist som jag har sett ett tag men inte fått tillfälle. kollar på de två sista avsnitten av the big bang theory också. massa lata sängtimmar har det blivit ^^ somnade iaf vid tre eller något sådant igår, så kom upp sent idag också. har läst lite i min bok och spelat spel med syskonen.
till frukost blev det två ägg (gick lite bättre att skala idag), till mellanmål en mandarin och en kiwi och till lunch tre skivor rostbiff och en massa tomater. lyckades att inte äta något igår natt. mycket stolt över mig själv faktiskt ^^ nu sitter jag i köket med min kopp te och funderar över middagen. kött, ja tack! bad syrran köpa med sig en massa kött åt mig igår :)
mina syskon har försvunnit. är nog på övervåningen. jag brukar vara inne i mitt och inte riktigt vara så uppmärksam på vad som händer runt omkring mig, tyvärr. tycker dock inte om att missa roliga händelser och umgängen, så idag när jag låg i sängen och hörde jessica fråga maiken om dom skulle hitta på nåt så gick jag upp på en gång och ville vara med ^^
ikväll blir de fest hos jess så vi åker dit efter vi ätit tror jag. ska slänga mig i duschen först bara. läste i en tidning att det inte är bra för huden att duscha för ofta. att man kanske bara ska duscha någon gång i veckan. inte använda deo heller. att dom typ slutat med dom grejerna i usa. vissa iaf. låter helt galet. snuskigt värre ^^ men man skulle tydligen ta bort de bra fettet som satt på huden eller nå sådant. skit samma, jag tänker duscha :p
min mormors begravning är den 31 januari. alltså rätt snart. tycker verkligen inte om begravningar. speciellt nu när hon, nu när vi var där för ett tag sen, om hur jag var på min pappas begravning. att jag grät hysteriskt hela begravningen och inte kunde sluta. visst kommer jag ihåg det..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: