camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

ay caramba!

Kategori: Allmänt

sliten tjej. sitter hemma hos nada och myser. nada letar jobb och jag, ja jag är inte riktigt säker på vad jag gör ^^ försökt hjälpa henne men är fett svårt att hitta något. behöver utbildning och körkort, bla bla. pallar inte :p vill dock att hon ska hitta ett jobb i enköping så hon kan följa med mig dit :) lade intresseanmälan på tre lägenheter där idag. två tvåor och en trea. eftersom jag börjar jobba i enköping om en vecka så kan det ju kanske vara nice att bo där också. fast jag vet inte. har inte bestämt mig än :p helst skulle jag nog vilja bo i uppsala ett tag till. men köerna är helt insane. får se hur det blir helt enkelt :) ska iaf vara ute ur min korridor första jan.
var på 40 tim kryssning till helsingfors förra helgen med jess, nada och mamma. var riktigt trevligt, fast jag däckade tidigt andra kvällen ^^ sen var jag på kryssning igen i torsdags med viktor jonte och carro. var endast 24 tim (thank god) denna gång var det dom som lade sig tidigt, och jag sprang runt själv på båten hela natten och letade svenskar :p hittade inte en enda, såklart. alla undrade varför jag hade gått på en finsk båt och letade svennar ^^ men det var roligt ändå! alkoholen var dyrare på båten till åbo. visste inte att det var olika priser i olika tax free, men tydligen! som tur var hade jag med mig ölen som blev över från förra båten så klarade mig fint :) när kl blev 06 tänkte jag vara smart och gå och lägga mig, men då var vi tydligen framme i sthlm och var tvugna att gå av. så bra gick det för mig! åt på bk då jag kom på att jag hade tre min till pendeln gick, så att jag skulle hinna med upptåget från väsby. fick då riktigt bråttom, så tog min bk korg och sprang helt enkelt ^^ hann precis innan dörrarna stängde, sedan satt jag i trappen på tåget, åt ur min fina korg och fylleringde massa stackars människor. bla mamma och dennis (smart) hade plockat på mig en galen göteborskdialekt också, vilket mamma hade väldigt roligt åt :p
tänkte fortsätta dricka när jag kom hem, men fick tillbaka lite av förståndet och åkte därför hem och sov. några timmar senare kom syrran och det var dags att åka hem till nada. hon var ju såklart tvungen att fylla 20år just då! alltså igår :) vi köpte med oss tårtgrejer och så gjorde jag tårta medan jessica lockade nadas hår. jätte fint blev det, både tårtan och håret (; sedan kom de iaf massa folk, så vi hade en jättetrevlig kväll som slutade med utgång och massa dans, sen kebab innan vi fick "skjuts" hem :) träffade hamza när jag hade köpt mat, galet trevligt! han bor tydligen i uppsala nu, så hoppas på att springa på honom flera gånger :) denise, nada och jessica fick för sig att de bara skulle prata engelska på vägen från bj, så det var rätt intressant att höra de fråga efer vägen till en pizzeria (;
hade galna rivsår på benen i morse, kom senare på att de är från då jag skulle vara smart och kissa i en rosenbuske. man måste älska fylla ^^
denise, nada och jessica sov iaf hos mig. jessica vaknade tidigt, som alltid och åkte hem. några timmar senare (runt kl 14) vaknade vi andra. vi köpe pizza och kollade på ronja rövardotter. sedan åkte vi och flyttade min bil innan vi åkte hem till nada, där jag är nu (: fick dessutom reda på att sara har gift sig (är i smått chocktillstånd över det just nu) har varit en galen vecka helt enkelt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: