camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Vad ska man välja bort?

Kategori: Allmänt

om man ska välja bort en sak i sitt liv, endast en sak, ska det då vara en person, en utbildning eller ett jobb? jobb tillför pengar. med pengar kan man betala räkningar, och göra saker med vänner. utbildning ger kunskap, erfarenhet och kompetens. utbildningen kan göra att man får ett bättre jobb som ger bättre betalt. så i slutändan vet vi iaf att vi vill ha fått en utbildning och ha ett bra jobb med bra betalt. frågan är vilken väg som är bäst för att ta sig dit. personer ger kontakter, sociala event, konversationer och mycket mer. genom en person kan man träffa nya personer, eller få ett jobb. man kan även träffa nytt folk under utbildningen och på jobbet. ni ser, alla hör ihop på ett eller annat vis. så om man väljer bort ett, så väljer man på något vis bort en del av alla. men att samtidigt ha för många gör att man inte kan fokusera lika mycket på varje enskild grej, så de blir halvdana istället för toppen. så hur gör man? vilken väg tar man? bör man ta en sak i taget? fokusera på den och sen gå vidare till nästa, för att sedan ha gjort alla så bra man kunnat. det låter ju enkelt. men är det verkligen så vi vill göra? det borde bero på hur man är. jag känner att jag inte skulle kunna göra "bara" en sak åt gången. då känns det som att jag knappt kommer någon vart. att jag står still. om jag gör alla saker samtidigt, och har alla dörrar öppna, så känns det som att jag är öppen för alla möjliga möjligheter hela tiden. jag vill utvecklas på olika plan samtidigt, för att försöka komma på vad det är jag verkligen vill. samtidigt vet jag att jag inte mår bra över att göra allt detta samtidigt. det tär på mig att hålla ihop alla pusselbitar. varje gång jag hittar två pusselbitar som verkar höra ihop, så tillför jag tre nya. att ha ett eget boende, samtidigt som man pluggar nästan 200% och jobbar för att slippa ta lån, samtidigt som man har familj på tre olika håll och vänner på 7 andra, det fungerar inte så bra som man skulle vilja. men då kommer vi tillbaka till frågan, vad ska man välja bort?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: