camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

dålig dag

Kategori: Allmänt

klockorna ringer. vet inte om det kan låta från domkyrkan ända hit eller om det är från en annan kyrka. kanske inte ens är en kyrka. kanske det är något nollningsgäng som är igång.
jag som tyckte att jag gick upp tidigt igår när jag vaknade 05.40, gick upp kl 05 idag. tog bussen från odenplan till jobbet. fick gå långt. längre än jag trodde och kom nästan försent. men jag hann och det var ett helt okej jobb att inventera på ica. ett väldigt neutralt jobb som till och med kan vara rätt kul.
jobbet var dock egentligen helt onödigt eftersom jag fick böta 1200kr på tåget hem. hade en resa kvar på ungdomskortet och använde det. såklart. nu när man har fyllt 20 vill dom att man ska betala tre dubbelt så mycket för att resa. som att man automatiskt får mer pengar när man fyllt 20. det där är halva min månadsinkomst och har 10 dagar på mig att betala. är mitt eget fel, jag vet. nu ska jag till tingsrätten i gävle imorrn och har ingen biljett varken dit eller hem. måste även fram och till baka till sthlm för att jobba 5 dagar i början av denna månad. hur skjutton ska jag lösa det? förlorar mer pengar på att jobba och åka på mina förtroendeuppdrag än vad jag får in. ändå gör jag det. vet inte varför. helt värdelöst. en fruktansvärd dag verkligen. tycker jag jobbar hela tiden men får typ inga pengar alls på det egentligen. så vad är då meningen med det? försöker komma på hur jag ska sälja min bil. och min njure för den delen. kanske tåget tar emot monopolpengar. antagligen inte. det är fruktansvärt dyrt att resa. borde stanna i uppsala tills jag fyllt 25 och enligt systemet är vuxen och ännu rikare. får väl hoppas att dom har rätt.
ikväll går en film jag ska se. dumpad. förhoppningsvis är den bra så jag kan glömma mina pengaproblem en stund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: