camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

härligt trasig

Kategori: Allmänt

tydligen är jag typ härligt trasig. kan mycket väl vara så. trasig är jag då iaf helt klart!
det har varit stressiga veckor. för stressiga. känns som hela jag gått sönder. förhoppningsvis är det iaf inga bestående skador ^^ har inte ens haft tid att skriva här om hur stressigt jag har det! då är det illa (; inte för att jag älskar att skriva här och gör det så ofta jag kan. men det kan vara en skön avkoppling. få ur lite tankar ur huvudet!
idag har varit en riktigt bra dag! kl 10 träffade jag min studiegrupp från statskunskapen på storken för att diskutera och plugga innan föreläsningen som började 12.15. efter den åkte jag till västerås för att göra lite jobb åt daymaker. självklart hade jag glömt papprerna hemma där beskrivningen för jobbet stod, så fick ringa dennis så hjälpte han mig att kolla upp de på internet! jag hade inte riktigt koll heller på hur jag skulle ta mig till alla atgombud i västerås, men hade turen att jocke var ledig, så han fick köra runt mig ^^ riktigt snällt var det! bjöd honom på en ben and jerrys glass (som var helt under förväntan, tyvärr) och lovade att vi ska dela på vinsten om jag vinner något på de 5 dagens dubbel jag var tvungen att köpa. kollade dock på resultatet av travet och tror sorgligt nog att vi inte kommer att få en krona :p
när jag ringde jessica igår för att få hjälp med att boka jobb på internet sade hon att jag inte kan förlita mig på andra när det gäller jobb hela tiden. så jag undvek att ringa henne varje gång jag behövde hjälp idag :p men hon har ju rätt såklart. ringer andra och ber om hjälp hela tiden. kanske inte är så bra så klart!
på väg till västerås så bytte jag från buss till tåg i enköping. på stationen träffade jag johan! var bara i några sekunder tyvärr, men var ändå riktigt roligt att se han igen! :) efter jag och jocke var klara med jobben så körde han hem mig till philip! har inte sett honom sedan muck så det var riktigt trevligt! efter ett tag körde han mig till stationen. på den tråkiga långa bussresan passade jag på att messa lite kära vänner. bussresor kan vara bra för sådant ibland. ha tid att höra av sig till lite folk liksom :) borde ha läst kurslitteratur, men kroppen och hjärnan är alldeles för slut för sådant. inte bra. måste verkligen sluta ta på mig så mycket jobb. missade styrelsemötet med muf gjorde jag ikväll också. det var lite synd. men är nog lugnt eftersom vi har möte varje vecka just nu. när jag kom hem gick jag iaf till dennis och tobbe. (ja, gick) självklart glömde jag cykeln på stationen och gick istället. så fick även gå hem sedan också. är helt otroligt vad sakta det går att gå jämfört med att cykla. finns heller inga genvägar att ta till fots som inte går att ta med cykeln. bara trappor och sådana har jag inte på vägen hem till mig.
har gjort det till en tradition att träffa lisa varje tisdag. var 4e gången igår. då var anders hemma för första gången. det var trevligt att se att han verkligen fanns! ^^ nästa vecka ska vi på en nation och ta någon öl. så jag iaf får någon uppfattning om nationerna som jag aldrig hinner gå på :p
träffade någon kille på tågstationen i väsby för någon vecka sedan. ska träffa honom nästa söndag. shoppa och äta något tror jag vi skulle göra. kan bli trevligt! alltid roligt att träffa lite nytt folk.
för att summera denna dag och förklara varför den har varit så bra: jag pluggat med min härliga studiegrupp, gått på en föreläsning, jobbat, träffat tre olika vänner och varit hemma hos dennis och tobbe. jag vet inte hur det är med er, men jag ser det som en mycket bra presterad dag :) behövde inte ens gå upp 03.30 för att hinna med mycket för en gångs skull! ^^
ne nu blir de fixa lite saker och sen sova!
jag undviker fortfarande att berätta om dig. ser ingen direkt mening med det pga vad det är. antar att du känner lika!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: