camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Darwin, Australien 2012

Kategori: Allmänt

Efter en lang paus ar jag nu tillbaka for att skriva av lite tankar och dela med mig av mina nya awesome erfarenheter :p jag har snart varit i darwin i en manad. manga av oss svenskar vantar oss nog mycket bush, kanske djungel, regnskogar, farliga djur, vattenfall o annat smaskens vi fatt hora ryktesvagen. speciellt de dar giftiga spindlarna har varit populara att prata om innan man ska aka ivag, radd som ett as for man vill ju inte do av en jakla spindel. vi ser nog strander med massa folk som pressar i solen o badar i havet. lever ett riktigt lyxliv helt enkelt. om ni nu har allt det dar framfor er, sa slapp allt! det ar inget av det dar. som med allt annat sa vantar vi oss alltid nagot helt annat an det vi far. missforsta mig ratt, det ar toppen o jag alskar att vara har. vill knappt aka hem. australien ar precis som vilket land som helst, men manniskor som bor i stader. go figure. visst finns det giftiga spindlar, for sure, men tror att de knappt finns nagra har. kanske en annan del av australien, o de letar sig nog inte fram till manniskor for att ata upp dom eller sa som manga kan fa for sig. om man nu ska vara radd for spindlar, sa ar det automatiskt de stora vi svenskar blir radda for. dom sma har vi hemma o bryr oss inte i. misstake nr 250 vi svenskar gor pa fina semestern i den nya tropiska miljon. alla djur har ar annorlunda och mycket storre an hemma. spindlarna som ar stora ar ofarliga, de ar det sma du ska vara radd for om nagra. sa alla gigantiska hariga spindlar ar bara att plocka upp o mysa med! latt for mig att saga sa eftersom jag faktiskt inte har sett nagon an. men ja, alla djur kanns storre har, bina ocksa. tva satte sig pa mig for nagon vecka sedan, visste inte riktigt vad jag skulle gora. var mest fascinerad av deras storlek. det finns aven grodor har som ar hur stora som helst. dom ar giftiga, men bara om man ater dom och de antar jag att ingen har funderat pa att testa. det ar problem med dom eftersom hundar o andra djur kan ata dom, och da ar det goodbye doggie. dessa grodor ar inte ursprungligen fran australien, utan sydamerika. det borjade med att en bonde tog med sig 14 st dar ifran hit for att han hade problem med nat djur som forstorde hans grodor eller na, oklart. iaf sa var det meningen att de djuren skulle ata dessa giftiga gigantiska grodor o do. bye problem. det han inte hade tankt ut i forvag var att dessa grodor forokade sig na galet o ar nu ett stort problem har uppe i norra australien iaf, vet inte hur langt de spred sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: