camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Darwin fakta :)

Kategori: Allmänt

lamna ingen mat framme, for myrorna ar dar direkt. massvis av dom. ha mat i kylen eller o lodor o helt igentappta pasar i skapen. kangru vore coolt att se, men de tvivlar jag pa att jag kommer fa gora under denna vistelse. de finns, men ar vanligare langre ner i australien. eftersom australien borjade som en brittisk koloni sa hor dom ihop mycket med varandra, fast dom ar sa langt isar. dom kor pa vanster sida, vilket jag efter nastan 4 veckor precis har borjat vanja mig vid. kollar dock alltid at fel hall nar jag ska korsa gatan! dom anvander kilo, kilometer och grader celsius precis som oss, men har inte milen eller deciliter, utan kopp! en deciliter ar nastan en kopp. sa dom ar mer lik europa pa det viset an de ar usa. det finns myror som bygger bon i trad med hjalp av lov och annat. det ar ratt coolt. det finns aven stora fladdermoss som tydligen ska se uto vara som hundar. dom hors utanfor huset pa kvallarna o jag har sett en som flog over oss nar vi var ute. tydligen kan man ha dom som husdjur eftersom dom ar som hundar. oklart. det finns en kedja som heter thirsty camel, dar har dom drive through. man kan alltsa aka in med bilen. antingen gar man ur bilen, plockar de man vill ha o betalar, eller sa sitter man kvar i bilen o berattar vad man vill ha. en farlig ide i sverige. vattenfall finns det, pa tre stallen har. alla tre ar ungefar pa samma stalle, alla en bit utanfor Darwin. ord dom anvander mycket har ar mate - kompis och heaps - mycket. dags for mig att forsoka pressa lite i solen. 30 pa solkramen ar att foredra. minst 25. :)))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: