camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Fina fisken

Kategori: Allmänt

Idag är jag ledig! Trots detta var jag uppe kl 06, en halvtimma före mina roomies som ska jobba idag :) jag tar en dagstripp till ockelbo. Ska på återbesök hos estet, äta lunch med syrran samt träffa fia en stund :) när jag kommer hem igen så ska jag på rugbyträning. Var på min första träning igår. Det regnade en hel del och jag hade ton med gräs över hela kroppen när jag kom hem. Det var väldigt annorlunda. Har aldrig ens sett sporten förut. Men det var jätteroligt så ska ge det en chans o prova ett tag, se om det är nåt för mig :) på lördag har dom match mot göteborg, så då ska jag sitta på avbytarbänken o försöka lära mig regler. Dom har träning tre dagar i veckan, så det är ju jättebra för att se till att man håller igång :)
Träningen går bra, jag har inte gett upp än så länge. Måste få in lite mer styrka bara. Kör mest kondition just nu. Måste dock se till att klara milen snart. Och på under en timme, gah :/ bara att fortsätta träna så måste det ju löna sig i slutändan. Har tre par jeans i gaderoben som jag sparar som mål för att kunna ha på mig. Hade dom när jag var typ 16. Bara att fortsätta träna ;)
Jag har kommit igång med att kolla på supernatural igen. Sjukt bra serie. Har kommit till avsnitt tre på säsong sju nu. I säsong sex har dom massa inslag av komedi på nå vis, vilket gjorde att jag satt o garvade för mig själv ett antal gånger :) jag längtar till alla serier drar igång igen, serienörd som jag är!
Igår tog jag en promenad med emelie. Hon ska flytta till guldkusten i australien i oktober o jobba där i åtta månader. Sjukt bra upplevelse för henne. Ska försöka hälsa på henne i mars. Vill försöka att hälsa på sara i darwin igen då på samma gång. Beror på hur jag kan får ledigt bara. Jag vet inte ens vad jag kommer jobba med då än. Only the future will tell :)
Ikväll kommer emelies bror jim på besök över helgen, o jessica kommer imorrn. Så då ska vi väl försöka att hitta på lite roliga saker att underhålla våra kära syskon med :) det är fest hos emelie o sen utgång på fredag. Sen har ju jag rugbymatchen på lördag o sen åker vi nog till västerås efter det. Ska äta på ett ställe sol heter jensens. Desiree o emelie hade hört att det ska vara bra så då provar vi det :)
Nu ska jag kolla lite supernatural på vägen till obo! :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: