camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

It's a wonderful life!

Kategori: Allmänt

jag har så mycket att få ur mig att jag inte kommer på någonting alls att skriva. just typiskt :)

allt är iaf toppen o jag har rätsida på livet för tillfället!
jag har äntligen fått tillbaka min dator som gick sönder på jobbet för ca 2 månader sedan. på alina sa dom att det inte gick på garantin o att jag skulle få betala ca 3000kr för byte av moderkort samt strömkabel. snälla underbara pettersson körde mig dit för att hämta datorn idag. då sade dom att det var ett vanligt fel på min dator så det gick på garantin iaf. gick därifrån med min dator och utan att ha betalt en krona! fick behålla de 3000kr som lag lagt undan för detta. känns otroligt skönt!! helt underbart faktiskt! :D

jag passade även på att hämta ut ett paket på ica maxi. det är piller o måltidsersättningar som jag beställt för att bli av med mina sista överflödiga kilon. jag har kommit fram till att det faktiskt inte är det minsta svårt att hålla sin vikt o figur. det svåra är att gå ner. så om man bara pinar sig själv nu o ser till att komma dit man vill vara, så är det rätt lätt att hålla kvar sig där sen.

jag var pinnsmal när jag var mindre. blev kallad stickan, nålen, med mera. kilona liksom smög sig fram på mig sen så sakta att jag aldrig riktigt märkte eller reagerade. det kommer inte synas på en vecka nu när jag ska gå ner. det är okej om det smyger bort lika som det kom. så länge det försvinner :)
det gäller dock att inte fuska nu. inte hitta ursäkter eller dylikt. för mig som älskar att äta o dyrkar mat är det riktigt svårt. men allt sitter ju i huvudet. det är bara en själv som sätter gränserna och om jag failar, ja, då är väl mitt psyke och viljan inte stark nog.

när vi var på ica idag så pantade jag alla burkar från vakten. blev nästan 700kr. helt galet. tog tid och var grymt äckligt! inte okej! behöll 500kr själv för mitt slavarbete utanför arbetstid o är riktigt nöjd. har behållit 3000 och tjänat 500kr idag. känns grymt bra! :)

ikväll var det rugbyträning! jag är inne på min andra vecka som rugbyspelare och jag lär mig mer hela tiden! det är fortfarande väldigt mycket nytt att ta in och förstå, men det är riktigt roligt och det tar sig :) för mig som gammal basketspelare så måste jag gå emot allt som sitter i ryggraden i denna sport och lära mig allt helt från början. sjuuukt roligt :)

på fredag ska jag åka till lingbo och hjälpa syrran att flytta till gävle! det känns jättebra att hon ska bo i gävle när hon jobbar i ockelbo, så att hon inte blir helt fast i den där hålan utan får bo i en stad också. och närmare mig :)

lillsyrran ska börja sälja tupperware. köp köp köp av henne! :))

nästa vecka börjar jag plugga datateknik på distans! sen börjar folkhälsovetenskapskursen snart med. företagsekonomin börjar i nov så har lite mer tid att förbereda mig för den! får se hur det går att plugga samtidigt som jobb o träning o socialt liv! kommer nog gå bra :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: