camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Fifty shades of Grey

Kategori: Allmänt

Den här omtalade boken är riktigt knasig! Blev alldeles chockad och svor högt för mig själv flera gånger när jag kom till kap 6. Har iaf bestämt mig för att ta mig igenom hela. Har fått låna den och tvåan av nattis, och ska ta med dem till australien så emelie kan läsa galenskapet också ^^

Jag har vaknat tidigt tre dagar i rad nu. Det känns bra, man får mer gjort på något vis. Jag har tagit mig tid och gjort bra frukost alla dagar. Första dagen blev det våfflor, andra dagen en massa frukt, och idag fil med musli, linfrön, kiwi och nektarin :)

Jag har börjat äta b-vitamin varje morgon också, hoppas att det ska glädja håret lite :)

Ikväll slutar jag jobbet kl 19 och åker direkt hem för att äta trerätters med desi :) sen tar vi oss nog ner till all in eller så. Det är skönt att jobba utan jour så att jag kan vara ute ikväll. Jag har köpt en alkoholfri skumpa på systemet så blir det för mig ikväll (:

Igår var jag på friskis med ferlin. Det kändes att jag har varit sjuk och inte tränat på länge, så det gick rätt segt ich jag kände mig riktigt trött. Fick iaf till 40min konditionsträning och lite andra styrkeövningar för armar och axlar :) sen bastade vi, skööönt. Det är härligt att kunna träna lite igen, halsen klagade inte alltför mycket heller, så kan nog förhoppningsvis fortsätta träna hela veckan :)

Min lillebror har börjat röka. 15år gammal. Vad kan man göra? Älskar plutten så mycket att det gör ont, och vet att jag borde finnas där mer. Svårt när man bor så utspritt bara. Ska försöka bli bättre. Med alla mina syskon.

Imorgon börjar ett nytt år, men nya motgångar, möjligheter och erfarenheter. Hoppas på ett bra år, men det blir ju vad man gör det till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: